Близько 21,8% українських підприємств заявили про позитивний вплив програми «Національний кешбек» на свою діяльність. Водночас для більшості бізнесу ефект програми виявився нейтральним або малопомітним.
Про це свідчать результати 43-го щомісячного опитування Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД), проведеного у листопаді 2025 року. Опитування про «Національний кешбек» охопило 485 промислових компаній з різних регіонів України.
- 41,9% компаній не зафіксували жодного впливу програми;
- 21,2% не брали в ній участі;
- 14,8% респондентів зазначили, що їм складно оцінити ефект;
- 0,2% підприємств відзначили негативний вплив.
Найбільш позитивні оцінки «Національного кешбеку» зафіксовані у харчовій промисловості — про користь програми заявили 40,3% підприємств галузі. Вищі за середні показники також продемонстрували поліграфічна промисловість (25%) та виробництво тканин, одягу й взуття (23,2%). У хімічній промисловості рівень позитивних оцінок був близьким до середнього по вибірці — 20%.
Результати опитування також показали істотну залежність оцінок від розміру бізнесу. Позитивний вплив програми відзначили 30,8% підприємств середнього бізнесу та 31,5% великих компаній. Натомість серед мікробізнесу таких було лише 6,5%, а серед малого бізнесу — 11,8%.
“Якщо програма й була спрямована на підтримку бізнесу, то точно не малого. Позитивний вплив відзначили 30,8% підприємств середнього бізнесу та 31,5% — великого”, – наголосила виконавча директорка ІЕД Оксана Кузяків.
У середньостроковій перспективі більшість компаній не очікують значного ефекту від «Національного кешбеку»: 62,3% респондентів не прогнозують жодного впливу, тоді як 11,9% сподіваються на позитивні наслідки.
Нагадаємо – Мінекономіки проводить оцінку програми “Національний кешбек”, щоб визначити можливі зміни у 2026 році. На основі цих результатів міністерство планує сформувати точніші умови для учасників наступного року.

