Війна боляче вдарила по малому бізнесу в Україні. Згідно з недавнім дослідженням Mastercard, зі зменшенням обсягів доходів зіткнулися 79% опитаних підприємств. На тлі падіння попиту на товари та послуги малого бізнесу в Україні альтернативою може стати вихід на міжнародний ринок через відомі онлайн-майданчики.
Як почати продавати на eBay
Цей відомий онлайн-майданчик використовують близько 20 млн продавців у всьому світі, серед них більше 11 тисяч – з України.
Щоб зареєструватися на eBay, достатньо виконати декілька простих кроків. Після цього ви зможете скористатися широким функціоналом платформи та ефективними інструментами.
Спочатку заповніть коротку реєстраційну форму. Авторизуватися можна за допомогою облікових записів Facebook, Google, Apple. Також вам потрібно буде зареєструвати свій акаунт як обліковий запис продавця eBay і коректно внести всю інформацію.
Важливо! У 2021 році відбулася міграція продавців eBay на Керовані платежі. Тому потрібно зареєструватися в програмі Керованих платежів та синхронізувати обліковий запис eBay з обліковим записом Payoneer.
Необхідно ввести дані вашої кредитної або дебетової картки для покриття зборів із продажу та витрат, що виникають у разі повернення коштів покупцю, в разі скарг або спорів. З цієї картки будуть списуватися кошти в тому випадку, якщо їх недостатньо на балансі вашого облікового запису. Після того, як ви зазначите дані картки, надішліть заявку на реєстрацію для перевірки з боку Payoneer. Виплати будуть здійснюватися безпосередньо на ваш обліковий запис, з якого ви зможете самостійно переказувати гроші на свій рахунок.
Порада! При створенні оголошень фотографуйте товари, додавайте докладний опис та максимум інформації про товар, додавайте ключові слова, використовуйте інструменти просування.
Зазначимо, що за правилами маркетплейсу, продавець може безкоштовно опублікувати перші 50 оголошень. За розміщення кожного наступного доведеться сплатити $0,35, але цю суму повертають у разі успішного продажу. За кожен проданий товар треба сплатити 10% від підсумкової суми продажу, але не більше $750.
Як створити магазин на Shopify
Shopify – це платформа електронної комерції з набором інструментів для проєктування власного інтернет-магазину. Платформа дозволяє здійснювати продажі в 175 країн світу, об’єднує мільйон продавців та пропонує понад 100 способів оплати товару.
Серед категорій на платформі — їжа та напої, одяг, косметика, ювелірні вироби, будинок і декор, електроніка, твори мистецтва. Порівняно з іншими глобальними маркетплейсами, на Shopify можна мати онлайн-магазин та одночасно пропонувати товари з нього на Amazon, eBay, Etsy, в соціальних мережах чи інших каналах продажу.
Створити онлайн-магазин на Shopify просто. Для цього необхідно:
- Ввести особисті дані, вибрати валюту та податкові ставки, вказати кількість товарів.
- Обрати дизайн і персоналізувати свій онлайн-магазин (можна вибрати віджети, функціональні блоки, шрифти, картинки, банери тощо).
- Знайти та купити доменне ім’я, яке найкраще підходить для вашої діяльності.
- Наташтувати оплату.
Зазначимо, що Shopify має більше 100 шаблонів, 10 з них безкоштовні, інші коштують від $140.
Ось ще декілька секретів взаємодії з майданчиком Shopify:
- Усі акаунти, зареєстровані в Україні, зараз працюють без оплати додатків, щомісячної підписки й відсотків з продажу.
- Комісії за транзакції при використанні внутрішнього модуля обробки платежів відсутні.
- На цьому ресурсі немає внутрішнього просування, для залучення клієнтів можна використовувати інтернет-рекламу, email-маркетинг, особисті акаунти в соцмережах.
- Реклама Google Shopping є найбільш рентабельною на Shopify.
Як продавати на Amazon
Один із найбільших у США маркетплейсів дозволяє зареєструвати два типи продавців: Individual і Professional Seller.
Перший підійде для дрібних обсягів продажів, малого бізнесу. З кожного проданого товару цей тип продавців сплачує $0,99, вони також не можуть виставляти на продаж більш ніж 40 товарів на місяць.
Другий тип продавців сплачує щомісячний внесок $39,99, але при цьому отримує ряд переваг, таких як можливість виставляти необмежену кількість товарів, доступ до інструментів просування, доступ до звітів продажів і т.д. Цей варіант підійде для середнього та великого бізнесу.
Щоб зареєструватися на Amazon, необхідно ввести особисті дані, вибрати тип акаунту, ввести всі дані продавця (адресу, країну реєстрації, сайт), а також платіжну інформацію. На цьому етапі необхідно ввести дані картки українського банку, а також дані американського банківського рахунку. Тут є два варіанти: відкрити рахунок в Payoneer або зареєструватися в системі Amazon Payments.
Після заповнення даних про ведення податкової звітності та підписання документів за допомогою електронного підпису можна приступати до лістингу ваших товарів.
Etsy
На Etsy можна продавати чотири типи товарів: вироби ручної роботи, запчастини для них, цифрові продукти, вінтажні товари. У 2021 році, за даними компанії, тут було 90 мільйонів активних покупців.
Проте реєструвати на цій платформі нові магазини продавці з України тимчасово не можуть, оскільки в Україні не працює платіжна система сервісу Etsy Payments. Мінцифра навіть створила петицію і закликала підписувати її, щоб показати, наскільки важливим цей маркетплейс є для України. Але можливостями маркетплейсу можуть скористатися підприємці, які тимчасово виїхали з України через війну.
Переваги маркетплейсу Etsy:
- Можливість отримати доступ до покупців із багатьох ринків (включаючи США та Європу) – для цього не потрібно створювати компанію за кордоном, достатньо створити вітрину на сайті.
- Можливість продавати унікальні (авторські) товари, за які покупці згодні платити високу ціну.
За кожне оголошення, розміщене на платформі, стягуватиметься комісія в розмірі $0,20, а також доведеться сплатити 6,5% від кожної успішної транзакції.