Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Маркетинг у фінансах: стратегії успіху, виклики та ключові тренди

    Маркетинг у фінансах: стратегії успіху, виклики та ключові тренди

    21 Серпня 2025
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Існує безліч експертних матеріалів про фінтех, присвячених “гарячим” трендам, інноваційним технологіям та стратегіям успіху. Проте несправедливо мало уваги приділяється маркетингу, який є критично важливим інструментом для будь-якого бізнесу, і фінансовий – не виняток. Маркетинг допомагає залучати нових клієнтів та утримувати існуючих, підвищувати їхню лояльність і покращувати досвід, створювати конкурентні переваги та будувати довгострокову лояльність до бренду.

    Напередодні конференції Fin.Marketing 2025, яка відбудеться 29 серпня у Києві та організовується Українською асоціацією фінтех та інноваційних компаній, FinTech Insider як медіапартнер заходу запитав у відомих експертів з маркетингу та представників провідних гравців ринку про особливості маркетингу у фінансовій сфері, ключові тренди та виклики.

    Фінансовий маркетинг: в чому особливість?

    Як розповіла FinTech Insider Софія Басій, Head of Marketing компанії Tranzzo, маркетинг у фінтеху – це баланс між довірою, технологіями та емоціями. “Тут важливо не просто продавати продукт, а будувати meaningful connections через прозорість, освітній контент і персоналізовані рішення”, – каже експертка.

    Ще одна важлива особливість – люди хочуть говорити з компаніями так, як із друзями, яким довіряють свої гроші, тож місця сухому бюрократичному тону не має бути, зазначає Ольга Шевченко, директорка з маркетингу NovaPay. За її словами, маркетинг має враховувати медійні тренди й очікування аудиторії: використовувати дружній тон, просту мову, меми чи іронію – “але завжди з розумом і в межах здорового глузду”, підкреслює експертка. “Ми заграємо з аудиторією, але при цьому допомагаємо бізнесу заробляти й залишаємося чіткими, зрозумілими та в рамках вимог регулятора”, – каже Ольга. Стратегія бізнесу – попереду креативу.

    Як розповіла Катерина Шелудько, менеджерка з маркетингу фінтех-компанії Activitis, у фінансах будь-яка комунікація проходить крізь фільтр довіри, прозорості та довгострокової перспективи. Експертка підкреслює – у центрі всього стоїть довіра. “Клієнт готовий співпрацювати лише з тими, кому може віддати не лише свої кошти, а й майбутнє своєї компанії. Тому фінансовий маркетинг завжди базується на послідовності та чесності”, – каже Катерина.

    Окрім того, важливим у фінансах є edutainment, адже фінансові інструменти часто не такі прості для розуміння. Тож завдання саме маркетингу – зробити їх зрозумілими.

    А що в банках? Ми запитали про це у Тетяни Чельцової, начальника управління маркетингу в Банку Кредит Дніпро. За її словами, маркетинг в фінансовій сфері сьогодні – це поєднання досить жорстких регуляторних норм, фокусу на довірі клієнтів, розвитку цифрових сервісів та кращого клієнтського досвіду, а також цілісних та ціннісних комунікацій. “В умовах висококонкурентного ринкового середовища нині вже мало продавати просто депозит, кредит чи картку. Фінанси завжди були чутливою темою для людей, тим більше в умовах війни, тож варто дати споживачеві відчуття турботи, захищеності та впевненості. Звідси й формуються нові комунікаційні тренди, що сфокусовані на простоті, швидкості, прозорості та довірі”, – каже Тетяна.

    Вікторія Губіна, маркетинг-директорка ПриватБанку, також поділилась своїм досвідом та експертизою, підкресливши та доповнюючи те, про що зазначили її колеги. Зокрема, на думку Вікторії, оскільки банки і фінустанови пропонують не товар, а послуги і сервіси, то просування ускладнюється тим, що потрібно пояснити споживачеві, що це і як користуватись, а потім довести, що саме в цьому банку потрібно оформити ту чи іншу послугу.

    Маркетинг-директорка найбільшого українського банку, загалом, виділила наступні особливості фінмаркетингу:

    • банківські продукти зазвичай не прості, і щоб їх продати, потрібно мати освітні програми, тобто підвищувати фінансову грамотність через комунікації;
    • в фінансовій сфері надзвичайно важлива стабільність і надійність установ, тому комунікації потрібно будувати на території довіри, показувати реальними кейсами, чому тому чи іншому банку можна довіряти;
    • детальна сегментація клієнтів. Оскільки банківських продуктів дуже багато (більше 100), то неймовірно важлива сегментація і персоналізація в просуванні продуктів і сервісів;
    • клієнтський досвід – стає найважливішим у маркетингу. “Виграє той, у кого швидше, легше, простіше оформити продукт”, – зазначає Вікторія;
    • залучення нових клієнтів стає дедалі важчим і дорожчим – про що вже говорили експерти вище. “Ринок збалансований між основними гравцями, основні банківські продукти фактично вирівнялись в тарифах і зрозумілості оформлення, тож потрібно придумувати інновації і креативно їх упаковувати, що притягнути до себе аудиторію. Для ПриватБанку маємо додаткову складність – комісії, від яких поки неможливо відмовитись, оскільки ми є великим донором державного бюджету”, – каже Вікторія Губіна.

    Маркетинг у фінтеху: ключові виклики

    Софія Басій зазначає, що одним із ключових викликів у маркетингу нині є суттєве зростання вартості залучення ліда. Причини різні: здорожчання кліків у рекламних платформах, зростання конкуренції, зниження ефективності більш дешевих каналів, зокрема на тлі AI-автоматизації. “Виклик для бізнесу полягає у пошуку інструментів, які допомагають скорочувати цю вартість, а також у зміні фокусу з кількості та масовості дотиків на їхню якість та влучність”, – каже Head of Marketing Tranzzo і додає: “Потрібно чітко розуміти портрет свого клієнта й працювати виключно з релевантною аудиторією. У сучасних умовах універсальні кампанії «для всіх» більше не працюють”.

    За словами Софії, приблизно 40% зусиль варто спрямовувати на планування, пошук інсайтів та побудову ефективної go-to-market стратегії. Адже саме якісна підготовка є ключем до результату.

    Про зростання конкуренції зазначає і Ольга Шевченко – нині фінансовий сектор буквально переповнений контентом і гравцями. Окрім того, загальний економічний стан і четвертий рік повномасштабної війни впливають на настрої клієнтів. “Люди втомлені від зайвого шуму, тому особливо важливо давати їм чіткі, корисні й чесні повідомлення – без води, але з турботою”, – підкреслює Ольга.

    Катерина Шелудько найбільшим викликом називає побудову довгострокового партнерства. Оскільки Activitis працює в сегменті B2B, то, за словами Катерини, відслідковує чітку потребу бізнесу в спільних рішеннях, у яких фінансова компанія стає дійсно партнером: надає інструменти, експертизу, підтримку. “Націнніше досягнення – коли маркетинг працює не як «голос продукту», а як рушій змін усієї галузі. Це і є для нас викликом – трансформувати систему мислення та поведінку бізнесу, відкриваючи новий підхід до використання фінансових інструментів”, – розповідає Катерина Шелудько.

    Для ПриватБанку, за словами Вікторії Губіної, актуальними є такі виклики, як утримання і залучення молодої аудиторії, для якої важлива легкість і відсутність комісій, утримання долі ринку загалом і нарощування кредитного портфелю в МСБ і корпоративному бізнесі, розвиток програми лояльності та створення нових банківських продуктів для фізосіб.

    Основні тренди: що працює в фінмаркетингу?

    Як розповіла FinTech Insider Тетяна Чельцова, одним із ключових трендів є підсилення ролі емоційної складової та побудови емоційного зв’язку з брендом. Щодо каналів комунікації, то все ще більше рухається в діджитал та персоналізовані пропозиції, каже Тетяна. Також все більшої популярності набувають партнерські програми та нішеві продукти, поглиблюється продуктова сегментація.

    Софія Басій зазначає, що в маркетингу, як і у багатьох сферах, актуальним трендом є ШІ, який не замінює людську експертизу, а підсилює її. Водночас дуже важливою є людяність, адже клієнти очікують емпатії, зрозумілої комунікації та довіри, в тому числі через комунікацію бренд-персон. Директорка з маркетингу Tranzzo погоджується з колегою із банківського сектору та зазначає, що одним із трендів є також колаборації та спільні проєкти з партнерами. Це дозволяє об’єднати різні експертизи та створити більш ціннісні продукти й сервіси.

    Ольга Шевченко серед ключових трендів виділила гіперперсоналізацію (клієнти очікують повного розуміння їхніх потреб), простоту замість складності (про фінансові продукти треба говорити людською мовою, через приклади з життя і конкретні кейси), використання мемів, якісного візуалу та сторітелінгу (відео, історії, короткі формати), а також довіру через прозорість (комунікація про тарифи, будь-які зміни повинна бути відкритою, без пасток).

    За словами Катерини Шелудько, важливими трендами у фінмаркетингу є багатоканальність (використання як власних каналів на кшталт блогу і соцмереж, платних згадок у медіа, так і нетрадиційних інструментів), персоналізація, використання відео форматів, а також інструментів штучного інтелекту. Саме вони дозволяють працювати швидше, точніше й масштабніше.

    На думку Вікторії Губіної, серед ключових трендів варто зазначити стрімкий розвиток АІ і використання як для рекламних матеріалів, так і для обробки даних клієнтів, формування моделей поведінки і аналізу; розвиток додатків, розширення сервісів всередині і все більший перехід в диджитал при обслуговуванні в банках; гейміфікація в застосунках; інклюзивність (безбар’єрність), ESG-маркетинг і сталий розвиток; все більше залучення месенджерів і блогерів для просування фінансових послуг; більше креативності в рекламних кампаніях. “Тон голосу сильно змінився в комунікаціях від банків за останні 5 років – від строгого до дружнього”, – підкреслює представниця ПриватБанку.

    Нагадаємо, що більше про фінансовий маркетинг можна дізнатися на конференції Fin.Marketing 2025, яка відбудеться вже 29 серпня та у камерному форматі збере маркетинг- та PR-директорів, керівників digital-напрямів, бренд-команд банків, фінтехів, платіжних сервісів та креативними агенцій. Детальніше – за посиланням.

    Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяІндійський фінтех Fi Money запустив ШІ-додаток для миттєвої оцінки активів користувачів
    Наступна стаття Банки під управлінням ФГВФО отримали понад 75 млн грн у липні

    Схожі статті

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025

    Coinbase впроваджує Pay by Bank для купівлі криптовалюти в Німеччині

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 202501 Хв читання

    Компанія OpenAI готується до первинного публічного розміщення акцій (IPO), що може оцінити її в $1…

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025
    Останні по темі

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту