Шведський фінансовий гігант Klarna, один із лідерів BNPL-ринку, оголосив про запуск Agentic Product Protocol — відкритого стандарту, який дозволяє агентам штучного інтелекту знаходити й розуміти товари в інтернеті. Компанія позиціонує протокол як базову інфраструктуру для нової моделі онлайн-комерції.
Як пояснили у блозі Klarna, новий стандарт надає ШІ-системам доступ до структурованого потоку даних про понад 100 млн товарів і 400 млн цін у 12 країнах. Йдеться про актуальну інформацію щодо асортименту, вартості та наявності продуктів у різних продавців і на різних платформах.
За словами комерційного директора Klarna Девіда Сайкса, перш ніж AI-агенти зможуть здійснювати покупки, вони мають «знати, що саме існує на ринку». Agentic Product Protocol, за його словами, формує спільну мову обміну товарними даними між ШІ-системами, продавцями та платформами.
Компанія підкреслює, що товари, підключені до протоколу, можуть з’являтися у відповідях ШІ-асистентів без реклами, платних розміщень або посередників.
Нагадаємо – у вересні Klarna провела публічне розміщення акцій у США з оцінкою в $15,2 млрд. Після дебюту акції компанії зросли на 30%, що збільшило оцінку до майже $20 млрд.

