Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»GDPR: на що звернути увагу українським компаніям при виході на ринок ЄС

    GDPR: на що звернути увагу українським компаніям при виході на ринок ЄС

    4 Серпня 2022
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Максим Герасименко, Paralegal в Stron Legal Services

    Війна змушує людей та бізнес пристосовуватись та шукати нові можливості. Значна кількість українців виїхала до країн ЄС, і бізнес рухається за своїми клієнтами. Виходячи на європейський ринок, більшості компаній потрібно переглянути свою політику обробки персональних даних клієнтів, щоб уникнути неприємностей у вигляді штрафів.

    Що таке GDPR

    GDPR – це набір правил, який складається з 99 статей та 173 пункти Преамбули, та за допомогою якого Європейський парламент, Рада Європейського союзу і Європейська комісія захищають персональні дані осіб, які є громадянами ЄС.

    Ці правила регулюють процедуру збору, обробки, зберігання і розповсюдження персональних даних, а також дають визначення поняттю персональні дані.

    Згідно з GDPR, будь-яка інформація, що дозволяє ідентифікувати конкретну особу, є персональними даними. Наприклад: імʼя та прізвище, електронна адреса, інформація про місцезнаходження людини, етнічність, стать, номер телефону і так далі.

    Коли українські компанії підпадають під дію GDPR

    Регламент стосується громадян ЄС — і поширюється на усі сайти в світі, навіть якщо ці сайти знаходяться за межами ЄС, але ними користуються громадяни ЄС.

    Персональні дані — це не лише файли cookies, логіни чи паролі. Дані кредитних карток в онлайн- та офлайн-магазинах, фотографії, резюме, анкетні дані при заселенні до готелю, паспортні дані, реєстраційні дані — усі вони підпадають під визначення даних.

    Отже, навіть якщо у вас оплачують онлайн товари клієнти з Польщі, або до вас звернувся за консультацією мешканець Чехії — вам доведеться налаштувати свої послуги та сайти під GDPR.

    На що потрібно звернути увагу при виході на ринок ЄС

    Щоб компанія відповідала регламенту GDPR, вона повинна дотримуватись наступних чотирьох правил:

    Отримувати згоду на збір персональних даних та їх обробку

    Обробляти персональні дані можна тільки за згодою суб’єктів цих даних. Обробка даних включає в себе: збір, зберігання, зміну, використання, поширення, знеособлення та знищення.

    Форма згоди на обробку персональних даних має ряд встановлених вимог:

    • повний опис того, на що особа дає згоду, і як надалі будуть використані її дані;
    • велика частина форми і тексту повинні бути видимими;
    • форму не можна пропустити і перейти далі, не надавши згоду;
    • в базі даних потрібно зберігати інформацію про кожну згоду, з текстом згоди і датою підтвердження;
    • після підтвердження в формі потрібно повідомити суб’єкта про те, як він в майбутньому зможе відкликати свою згоду.

    Шифрувати дані з метою їнього захисту від поширення

    Псевдонімізація – один із технічних і організаційних інструментів щодо забезпечення рівня безпеки, відповідного ризику. Вона передбачає зміну інформації таким чином, щоб персональні дані не могли бути віднесені до конкретного суб’єкта.

    Досить розповсюдженою практикою є просте шифрування, ключі до дешифрування необхідно зберігати окремо. Тоді у разі витоку даних без ключа дані не можна буде ідентифікувати. А в разі втрати самого ключа – його можна просто змінити.

    Документувати і зберігати усі дії по виконанню GDPR

    Документувати перелік всіх заходів щодо захисту персональних даних можна у вигляді опису, чек-листа, бортового журналу і т.д. Це потрібно, щоб убезпечити себе або своїх клієнтів на випадок витоку інформації. Кращий спосіб довести виконання регламенту – мати документальне підтвердження всіх проведених заходів. Тоді у разі витоку інформації компанія може бути звільнена від адміністративних штрафів за порушення Регламенту, оскільки зробила все від неї залежне.

    Призначити відповідального співробітника

    Це рекомендація, виконання якої є обов’язковим не для всіх. Державні і деякі види приватних організацій повинні мати співробітника, відповідального за захист персональних даних – Data protection officers (DPO, або офіцер із захисту даних). Він повинен контролювати дотримання заходів безпеки, виступати консультантом з оцінки впливу на дані – Data Protection Impact Assessments (DPIA), і бути контактною особою для суб’єктів даних і наглядового органу.

    Штрафи за порушення GDPR

    Найбільш частими “жертвами” штрафних санкцій стають представники індустрії виробництва та продажу товарів, медіа-сервіси та публічний сектор освіти. З моменту вступу GDPR у дію, контролюючі органи активно почали виконувати свої функції та штрафувати порушників Регламенту. В 2021 році кількість штрафів варіювалася від 22 до 47 щомісяця.

    Адміністративні заходи описані в статті 58 GDPR. Наприклад, вони передбачають винесення попереджень та доган компанії або наказ виконати запит суб’єкта даних. Штрафи за невиконання положень GDPR високі:

    • за суттєві порушення — або 4% річного світового обороту, або до 20 млн євро;
    • за інші порушення — або 2% від річного світового обороту, або до 10 млн євро.

    Так, компанія Amazon отримала штраф в розмірі 746 мільйонів євро за недотримання принципів обробки даних, що призвело до data breach (витоку даних). WhatsApp був оштрафований на 225 мільйонів за неналежне виконання зобов’язань з інформування, Google — на 50 мільйонів доларів за недостатню правову базу для обробки даних.

    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяMeta вперше в історії планує вийти на ринок облігацій
    Наступна стаття В Україні зафіксовано новий рекорд реєстрації нових ФОПів — Опендатабот

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту