Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 2025

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»Фінтех для покоління Z: як банкам встигати за молоддю

    Фінтех для покоління Z: як банкам встигати за молоддю

    13 Серпня 2025
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Покоління Z, або зумери — це люди, народжені приблизно між 1997 і 2012 роками. Це найбільше покоління в історії, тож очевидно, що саме ця група споживачів суттєво впливає на різні сфери, і фінансова – не виняток. Які ж тенденції в банкінгу, інвестиціях та управлінні капіталом спрямовані на залучення покоління Z та що обов’язково потрібно враховувати банкам та іншим гравцям фінансового ринку?

    Ключові цифри та факти

    Покоління Z становить найбільшу частку населення світу – за різними оцінками, від 25% до 32%. Ще у 2019 році вони перевершили мілленіалів як найбільше покоління в історії.

    Хоча зумери ще не досягли піку зайнятості, очікується, що до 2030 року вони становитимуть близько 30% світової робочої сили. Протягом наступного десятиліття покоління Z, як очікується, також стане найбільшою споживчою демографічною групою в історії, а її купівельна спроможність зросте до $12 трлн. Зумери також витрачають більше на душу населення, ніж будь-яке інше покоління того ж віку, що робить їхню лояльність до ритейлерів, брендів та банків ключовою.

    Це покоління почало інвестувати раніше, ніж усі інші. Опитування Чарльза Шваба, проведене в 2024 році, показало, що зумери починають інвестувати в середньому у 19 років, тоді як середній показник для всіх інших поколінь становить 30 років. Інвестори покоління Z також набагато частіше використовують краудсорсинг для своїх інвестиційних ідей через соціальні мережі, а не консультуються з фінансовими фахівцями.

    Особливості фінансової поведінки зумерів

    За даними EY, 83% представників покоління Z віддають перевагу фінансовим послугам, що в першу чергу базуються на цифрових технологіях. Зумери цінують зручність та персоналізацію. Які ще особливості поведінки характерні для цього покоління?

    • Фінансово підковані та активно керують своїми фінансами.
      Покоління Z демонструє проактивний та стратегічний підхід до управління своїми фінансами. 48% мають кілька банківських рахунків, що свідчить про бажання розділяти кошти для різних цілей. Крім того, 44% активно досліджують різні банківські інструменти.
    • Звикли до кешбеків та цінують персоналізацію.
      Опитування від EY розкриває схильність покоління Z до кешбеку та винагород. 46% опитаних обирають ті картки, які пропонують партнерські знижки та спеціальні пропозиції. Дослідження Mastercard також показало, що споживачі покоління Z вважають персоналізацію значно важливішою, ніж середньостатистичний споживач. Ексклюзивні скіни цифрових карток, аналіз щомісячних витрат з визначенням найпопулярніших категорій та персоналізовані пропозиції щодо управління бюджетом – це приклади того, що є важливим для молоді.
    • Відповідальний підхід до кредитування.
      Дослідження Mastercard 2023 року зазначає, що 73% опитаних підлітків хочуть отримувати більше інформації про особисті фінанси, а 52% турбуються про фінансову безпеку та стабільність – що більш ніж удвічі більше, ніж серед представників старших поколінь. Дебетова картка найчастіше використовується зумерами для повсякденних транзакцій: по-перше, це простий і надійний інструмент, а по-друге, значна частина покоління Z ще не має кредитної історії.
    • Легше змінюють провайдера фінансових послуг.
      Дослідження, проведене порталом PYMNTS, показало, що покоління Z набагато охочіше змінює банки, щоб отримати потрібні їм послуги — в два-три рази частіше, ніж їхні батьки, і в чотири рази частіше, ніж їхні бабусі та дідусі.

    Як завоювати покоління Z: поради фінансовим установам

    Адаптуючись до мінливих очікувань покоління Z, банки та фінтех-компанії можуть не лише задовольнити їхні потреби, але й створити довгострокову лояльність та співпрацю. На чому варто сфокусуватися:

    Створення персоналізованого досвіду: щоб задовольнити потреби зумерів, банки повинні пропонувати інтуїтивно зрозумілий, mobile-first досвід із безшовною навігацією. Окрім того, персоналізація на основі штучного інтелекту підвищує залученість, надаючи індивідуальні рішення. І, нарешті, інтеграція з фінтех-компаніями створює фінансову екосистему, орієнтовану на кожну сферу життя.

    Поєднання зручності та лояльності: банки можуть створювати колаборації з брендами, щоб пропонувати ексклюзивні винагороди та інтегровані платіжні рішення. Це підвищує лояльність покоління Z.

    Трансформація фінансового консалтингу: банки можуть побудувати довіру з зумерами завдяки прозорій комунікації та пропонуванню чітких фінансових порад. Планування бюджету за допомогою інструментів на базі ШІ, врахування ESG принципів, що є дуже важливим для зумерів, інтерактивна фінансова освіта – все це дозволить будувати довірливі відносини з представниками покоління Z.

    Підтримка фінансової дисципліни: банки можуть пропонувати гейміфіковані фінансові інструменти для заохочення заощаджень та фінансової дисципліни (інструменти бюджетування, інтегровані в застосунки, система винагород за регулярні операції тощо).

    Переосмислення просування бренду: банки можуть співпрацювати з лідерами думок, які поділяють цінності покоління Z, для просування продуктів та побудови фінансової довіри. Вебінари та віртуальні челенджі допоможуть ефективно залучати та навчати молодь.

    Розширення можливостей кредитування: щоб задовольнити фінансові потреби покоління Z, банки повинні пропонувати гнучкі кредитні ліміти та розглянути альтернативний кредитний скоринг, що розширить доступ для молоді, яка має обмежену кредитну історію. Одним із інструментів, що дозволяє це зробити, є відкритий банкінг.

    Попит покоління Z на цифрові, гнучкі та персоналізовані банківські та фінансові рішення змінює галузь. Успіх банків та фінтехів залежатиме від вміння передбачити поведінку зумерів та надати такий досвід, який відповідає їхнім цінностям. Факт залишається незмінним – покоління Z трансформує фінанси.

    Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяКолишні співробітники Revolut та Wise залучили $3 млн для блокчейн-стартапу
    Наступна стаття НБУ пропонує оновити вимоги до системи BankID

    Схожі статті

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    Перший цифровий банк для агробізнесу та перспективи українського ринку: бліц-інтерв’ю з Яннісом Кіріакопулосом, головою правління Піреус Банку

    3 Листопада 2025

    Revolut блокує рахунки російських клієнтів

    3 Листопада 2025

    НБУ анонсував запуск інноваційного хабу для фінсектору у 2026 році

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 202502 Хв читання

    В Україні запустили платформу GovTech Ocean, що зібрала в одному місці інформацію про понад 250…

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025

    Revolut блокує рахунки російських клієнтів

    3 Листопада 2025
    Останні по темі

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 2025

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту