Фінансовий регулятор Великої Британії FCA анонсував нові правила для ринку послуг “купуй зараз, плати пізніше” (Buy Now, Pay Later, BNPL), які мають набути чинності 15 липня 2026 року. Відповідно до пропозицій FCA, компанії будуть зобов’язані перевіряти, чи здатний клієнт вчасно повернути позикові кошти.
Про це пише PYMNTS. Регулятор вимагає, щоб такі сервіси надавали підтримку боржникам у разі фінансових труднощів, а споживачі отримали право звертатися зі скаргами до фінансового омбудсмена. У FCA пояснили, що хочуть прирівняти захист користувачів BNPL до того рівня гарантій, який діє для інших фінансових послуг.
У регуляторі вважають, що нові правила дозволять клієнтам краще орієнтуватися у власних фінансах, приймати зважені рішення, а також забезпечить прозорість умов та механізмів захисту споживачів. Як заявила заступниця голови FCA Сара Прітчард, залучення BNPL-сервісів до сфери регулювання давно було необхідним кроком, аби зберегти користь цих послуг для споживачів.
Громадські організації, що працюють над зниженням фінансової нерівності у Великій Британії, привітали ініціативу. Зокрема, група Fair By Design зазначила, що запропоновані заходи допоможуть споживачам краще розуміти свої права та захист, коли йдеться про фінансові послуги такого типу.
Пропозиції FCA перебувають на стадії обговорення до 26 вересня. Після консультацій у другій половині 2025 року регулятор планує опублікувати фінальні правила та рекомендації на початку 2026 року, аби з літа їх можна було впровадити в повному обсязі.
Нагадаємо – у травні група британських ритейлерів оголосила про підтримку нової альтернативи системі BNPL від благодійного відповідального кредитора Fair for You. Новий продукт під назвою Fair for You Shopping Card розроблений для британців, які потребують допомоги з розподілом витрат на необхідні покупки.

