Микола Палієнко, співзасновник групи компаній EVO, опублікував пост у Facebook, в якому розповів про реорганізацію бізнесу на тлі війни та стратегію компанії на найближчі місяці.
“На жаль, не зважаючи на поступове відновлення екоммерсу в Україні, в нас є розуміння, що ми ще довго не повернемось на довоєнні рівні”, – зазначив Палієнко. За його словами, війна застала EVO в момент, коли група компаній максимально інвестувала в R&D та розвиток проєктів, багато з яких були стартапами. Зараз зрозуміло, що деякі з них не будуть потрібні в воєнний та повоєнний час, а ті, що залишаться, будуть мати значно менші обсяги.
Продукти
- EVO ставить на паузу і припиняє розвиток маркетплейсу для авторських товарів Crafta. Всіх продавців запросять в спеціальний розділ маркетплейсу Shafa.
- На паузі віднині проєкт Rozetka.Travel, залишається лише підтримка клієнтів у відносинах із туроператорами.
- Припиняється розвиток C2C маркетплейсу IZI. “Сподіваємось, що прийде час в майбутньому, коли ми зможемо продовжити його розвиток”, – зазначив Палієнко.
- Закривається напрямок Вчасно.POS в екосистемі “Вчасно”. Всім клієнтам буде запропоновано простішу веб касу з програмним РРО, яку надалі компанія буде розвивати. Клієнтам іншого POS проєкту SmartTouch будуть запропоновані альтернативні продукти, а сам проєкт буде переведено в режим підтримки. Всі інші проєкти “Вчасно” (документообіг, EDI, КЕП, Каса) продовжать розвивати.
- У фінтех інфраструктурі EVO згортає нові напрямки і концентрується виключно на забезпеченні платежів на своїх маркетплейсах та Розетці.
- Проєкт Zakupki.Prom продовжить працювати без особливих змін для клієнтів, оскільки компанія вірить, що екосистема Prozorro буде поступово оживати, а після війни повернеться до нормального життя. При цьому держава значно (наразі в 10-20 разів) скоротила закупівлі і продажі через систему Prozorro.
- Маркетплейси Prom, Bigl, Shafa та Кабанчик, за словами Палієнка, потроху відновлюють свої об’єми – наразі рівень замовлень зберігається на рівні 25-45% від довоєнних. “Ми розуміємо важливість цих проєктів у воєнний час для економіки країни та продовжуємо їх активний розвиток і адаптацію під нові реалії”, – зазначив співзасновник EVO.
Команда
Компанія звільняє близько 40% своєї команди – це майже 450 людей. “Це дуже болісно, але ми не бачимо іншого варіанту, ми за чесність і відкритість, і тому тримати людей в стані невизначеності у відпустках і без роботи не наш варіант”, – написав Палієнко.
Щоб хоч трохи пом’якшити цей удар, EVO:
- планує виплатити компенсацію у розмірі двох “воєнних зарплат” (у березні зарплати були обмежені)
- дозволила не повертати техніку, на якій працюють співробітники
- намагатиметься допомогти з працевлаштуванням у компаніях, які працюють на зовнішньому ринку і які мають вакансії
- продовжить допомагати колегам вибратися зі складних ситуацій, в яких вони опинились під час війни
- підтримуватиме тих співробітників, які служать в ЗСУ/теробороні, а також волонтерів.
Палієнко також зазначив, що з квітня зарплати співробітникам, які зрізали зараз, почнуть поступово повертати.