Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Embedded finance: як тренд вбудованих фінансів трансформує ринок

    Embedded finance: як тренд вбудованих фінансів трансформує ринок

    10 Жовтня 2024
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Embedded finance, або вбудовані фінанси, змінюють спосіб взаємодії користувачів із фінансовими послугами, а також створюють нові можливості для бізнесу, фінансових та нефінансових компаній. За прогнозами Juniper Research, до 2028 року глобальний ринок вбудованих фінансів перевищить $228 мільярдів.

    Вбудовані фінанси – це ідея забезпечити доступ до фінансових послуг та інструментів не тільки через традиційні фінансові установи, але й через різноманітні платформи та сервіси. Отримання позики в момент оформлення покупки в інтернет-магазині, можливість відкрити рахунок для малого бізнесу через облікову платформу – все це приклади можливостей, які надає вбудоване фінансування.

    Згідно з прогнозами McKinsey, доходи від вбудованого фінансування можуть перевищити 100 мільярдів євро в Європі до кінця поточного десятиліття. Фінансові послуги та продукти, які надають непрофільні організації, набувають все більшої популярності, адже клієнти прагнуть здійснювати миттєві та безперебійні оплати у найбільш зручний момент. Саме таку можливість їм і надають вбудовані фінанси.

    У 2023 році ринок вбудованого фінансування у Європі склав від 20 до 30 мільярдів євро – це приблизно 3% від загальних доходів банківського сектору. Вже до 2030 року цей показник може зрости до 10-15%. Опитані аналітиками бізнеси очікують, що споживче кредитування, а також факторинг та інші види фінансування бізнесу поступово мігруватимуть у вбудоване фінансування.

    Драйвери зростання

    Рішення embedded finance набирають популярності, адже споживачі прагнуть отримати необхідні фінансові послуги “тут і зараз”. Наприклад, опитування McKinsey у 2023 році показало, що 40% споживачів уже віддають перевагу онлайн-каналам для фінансування покупки автомобіля. Вони хочуть отримати миттєвий доступ до таких фінансових послуг, як позика та страхування, без необхідності переходити на інші платформи.

    Малий та середній бізнес має схожі очікування – опитані підприємці зазначили, що купували б більше на платформах постачальників, якби у момент покупки їм були доступні різні можливості фінансування.

    Щодо торговців, то вбудовані фінанси дозволяють їм розширити асортимент послуг, збільшити продажі за рахунок зростання конверсії та підвищити лояльність клієнтів завдяки створенню довгострокової цінності для них.

    Зростанню популярності рішень embedded finance в останні роки сприяли і такі інструменти, як відкриті API, що дозволяють миттєвий та безпечний обмін даними між різними компаніями, програмами та реєстрами. Майбутні регуляторні зміни в Європі, такі як запропонована структура доступу до фінансових даних (FIDA) і третя Європейська директива про платіжні послуги (PSD3), ще більше сприятимуть вбудованому фінансуванню.

    Приклади вбудованих фінансів

    BNPL (купуй зараз, плати пізніше) – один із найвідоміших інструментів вбудованого фінансування. Він дозволяє користувачам розділити суму покупки в момент оплати на декілька платежів без додаткових комісій. На відміну від багатьох традиційних методів кредитування (таких як кредитні картки), BNPL часто не включає тривалі перевірки кредитоспроможності клієнта.

    За 7 років, з 2016 по 2023 рік, частка BNPL у продажах електронної комерції на семи європейських ринках зросла з 2% до 10%. У країнах Північної Європи обсяги кредитів, отриманих безпосередньо в торгових точках, включаючи BNPL, зростали на 8–10% на рік з 2016 по 2022 рік, тоді як обсяги банківських кредитів та інші продукти роздрібного кредитування зростали на 4–5% на рік.

    Відповідно до звіту дослідження RBC Capital Markets, BNPL-рішення сприяють збільшенню конверсії на 20–30%. Однак при цьому вони повинні бути зручними.

    Вбудоване страхування – ще один приклад вбудованих фінансів, що дозволяє зменшити витрати на страхування та оформити цю послугу в момент здійснення покупки, наприклад, автомобіля або нерухомості. Amazon є прикладом платформи, яка пропонує такі послуги. Також популярним є страхування подорожі в момент її оплати.

    Вбудовані інвестиції дозволяють здійснювати інвестиції в акції, облігації, біржові фонди тощо без необхідності використовувати окрему інвестиційну платформу чи послугу.

    Embedded finance: кейси та перспективи

    Сьогодні концепція вбудованих фінансів стає одним із трендів, що трансформує взаємодію між бізнесом та споживачами, вважає Анжела Кашперук, віцепрезидентка з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові. Про це вона розповіла в ексклюзивному коментарі FinTech Insider. За її словами, інтеграція фінансових продуктів у нефінансові платформи та сервіси за допомогою API дозволяє створити цілісний та інтуїтивно зрозумілий досвід для користувача.

    Також Анжела Кашперук зазначила, що для бізнесу вбудовані фінанси – це шлях до розширення пропозиції, підвищення лояльності клієнтів та розвитку бізнесу через надання більш комплексного продукту. Дослідження кажуть, що 47% небанківських онлайн та ecommerce платформ планують інтегрувати вбудовані фінанси, щоби забезпечити максимально повний цикл продуктів та послуг для клієнтів.

    У Mastercard зазначають, що створення комплексних та гнучких екосистем – необхідна умова для забезпечення зручного та безпечного клієнтського досвіду, у тому числі в аспекті платежів. Тож одним із рішень компанії є процесингова платформа з інтегрованим функціоналом токенізації, підтримки мобільних гаманців, аутентифікації та рішень із запобігання шахрайству Mastercard Gateway. Ця B2B платформа надає ряд можливостей для таких учасників ринку, як еквайри, ритейлери, платіжні провайдери тощо. Вона дозволяє бізнесам надавати користувачам широкий спектр платіжних рішень без необхідності створення складних технологічних надбудов. Mastercard Gateway використовує технології штучного інтелекту та машинного навчання, і завдяки цьому забезпечує високий рівень безпеки транзакцій.

    За словами Анжели Кашперук, для українського споживача вбудовані фінанси – це органічне продовження його цифрового вибору і адаптивності до нових технологічних рішень.

    Про те, що вбудовані фінанси стають все більш актуальними в Україні, каже і Олексій Рубан, директор з інновацій NovaPay. “По-перше, це про зручність для клієнтів – адже це спрощує процеси оплати, кредитування чи страхування. По-друге – про зростання ефективності компаній, їхніх продажів”, – додав експерт у коментарі FinTech Insider.

    За словами Олексія, для NovaPay вбудовані фінанси – важливий інструмент для покращення клієнтського досвіду. Спочатку компанія інтегрувала фінансові послуги в застосунок Нової пошти. А минулого року NovaPay презентували вже власний мобільний застосунок, в якому крім традиційних фінансових послуг користувачам доступна можливість відправляти перекази з картки до відділення, отримувати кредити на посилки, оформлювати розстрочки та оплачувати поштові послуги із вигодою 50%.
     
    “Зважаючи на швидкий розвиток фінтеху в Україні, думаю, що інвестиції у вбудовані фінанси можуть суттєво підвищити конкурентоспроможність і допомогти вийти на нові ринки”, – зазначає директор з інновацій NovaPay.

    Про актуальність тренду Embedded Finance в Україні нам розповів і Олександр Лапко, CEO RozetkaPay. За його словами, вже є компанії, які будують екосистему з сервісів, щоб запропонувати користувачу максимальну кількість послуг в одному застосунку. Тобто зробити, наприклад, в ньому і маркетплейс, і цифровий гаманець, і програму лояльності, і можливість взяти кредит. Це шанс для бізнесу втримати користувача.

    “Раніше потрібно було звернутися в банк, взяти кредит, потім вирішити питання логістики, а якщо все це можна буде зробити в декілька кліків? Причому не виходячи з дому. Я впевнений, що вже наступного року ми побачимо на українському ринку такі екосистемні продукти. Завдяки їм буде розвиватися і сфера e-commerce”, – каже Олександр.

    Наразі RozetkaPay розробляє кредитний продукт для маркетплейсів у партнерстві з банками. Головна ідея – зробити онлайн-кредитування таким же швидким та зручним, як і в офлайні. Спростити процес, наскільки це можливо, зазначає Олександр Лапко. За його словами, у банків є фінансовий ресурс, а RozetkaPay, зі свого боку, розуміє поведінку користувача в онлайні та може її передбачити. Компанія прогнозує, що новий інструмент дозволить збільшити кількість покупок на 10-15%, а також полегшить життя продавцю, адже останній зможе в одному місці керувати своїми фінансами, без необхідності щоразу додатково комунікувати з банком.

    Отже, як бачимо, тренд вбудованих фінансів продовжує набирати оберти, що приносить ряд переваг як для бізнесу, так і для споживачів. Все більше компаній і галузей розуміють потенціал цієї технології, тож варто очікувати на ринку нових продуктів, що змінюватимуть платіжний ландшафт.

    Технології Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяВпровадження штучного інтелекту у фінансовому секторі зросло на понад 66% – дослідження
    Наступна стаття OpenAI: зловмисники використовують штучний інтелект для втручання у вибори США

    Схожі статті

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 202501 Хв читання

    Компанія OpenAI готується до первинного публічного розміщення акцій (IPO), що може оцінити її в $1…

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025
    Останні по темі

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту