Велика Британія вимагає від Apple і Google більшої справедливості у розподілі додатків на їхніх мобільних платформах. Британське управління з питань конкуренції та ринків (CMA) планує надати цим американським технологічним гігантам статус стратегічного ринкового значення через їхню дуополію.
Як пише Reuters, CMA висловило занепокоєння щодо непослідовних процесів перевірки додатків, нечіткого ранжування у пошуку магазинів додатків та комісій до 30% за деякі внутрішньоігрові покупки. Мобільні платформи Apple і Google контролюють “фактичну дуополію”, оскільки близько 90-100% британських мобільних пристроїв працюють на їхніх операційних системах.
Голова CMA Сара Карделл зазначила, що мобільні платформи цих компаній мають критично важливе значення для економіки Британії, але проведене розслідування виявило можливості для більших інновацій та вибору. Регулятор планує дії для підтримки британських розробників додатків, які забезпечують приблизно 1,5% економіки країни.
Запропоновані заходи можуть вимагати від компаній зробити процеси перевірки та ранжування додатків у магазинах прозорішими. Це включає справедливі попередження про зміни у процесах чи рекомендаціях та відповідні канали для підприємств, щоб вони могли висловлювати свої занепокоєння.
Apple і Google відкинули пропозиції CMA, причому Google назвав цей крок необґрунтованим, а Apple висловила стурбованість тим, що нові правила можуть підірвати захист конфіденційності та безпеки, на які розраховують користувачі.
Нагадаємо – у червні ми повідомляли, що Велика Британія може стати першою країною, яка змусить Google переглянути принципи ранжування результатів пошуку, щоб забезпечити чеснішу конкуренцію на цифровому ринку. Британське управління з питань конкуренції та ринків тоді оголосило про плани надати Google статус компанії зі «стратегічним ринковим значенням».

