Банки ризикують недоотримати близько $170 млрд прибутку, якщо не адаптуються до переходу клієнтів на використання штучного інтелекту для управління фінансами. Про це йдеться у новому звіті консалтингової компанії McKinsey, пише Bloomberg.
За оцінками аналітиків, поширення агентних систем ШІ може призвести до зниження прибутковості банків приблизно на 9%. Такі цифрові агенти зможуть автоматично переносити гроші клієнтів між рахунками, шукаючи найвигідніші варіанти зберігання чи інвестування коштів.
«Уявіть, що ваш ШІ-асистент каже: “Ти можеш зекономити $2000 на рік, якщо перекажеш свої гроші на інший рахунок”. Це усуває інертність, що існує сьогодні в банківській системі», — пояснив старший партнер McKinsey Праддіп Патіат. За його словами, наразі багато користувачів тримають значну частину заощаджень на рахунках із майже нульовими відсотками.
Загалом споживачі зберігають близько $23 трлн із $70 трлн своїх активів на малоприбуткових рахунках. Якщо ж автоматизовані системи почнуть активно переводити ці кошти у вигідніші інструменти, банки втратять значну частину своїх маржинальних доходів.
Водночас McKinsey прогнозує, що впровадження ШІ може скоротити витрати банків на 15–20%, але ці вигоди з часом нівелюються через конкуренцію. Основну вигоду, на думку експертів, отримають саме клієнти. Банки, які першими адаптуються до нових технологій, можуть отримати короткострокову перевагу, але зрештою ринок знову вирівняється.
Зауважимо – вигоду від використання штучного інтелекту вже отримує найбільший банк США JPMorgan Chase щороку вкладає близько $2 мільярдів у розробку рішень на основі штучного інтелекту. За словами генерального директора банку Джеймі Даймона, ці інвестиції приносять установі приблизно такий самий фінансовий ефект у вигляді зекономлених коштів.

