Борючись із уповільненням зростання продажів і зростанням витрат, Amazon почав стягувати ще більшу комісію з майже 2 мільйонів малих підприємств, які продають товари на його маркетплейсі. Про це пише Bloomberg.
Згідно з дослідженням Marketplace Pulse, в ході якого було проаналізовано вибірку транзакцій продавців за останні п’ять років, у 2022 році середня комісія з кожного продажу на Amazon вперше перевищила 50%.
Комісія включає плату за складське зберігання, упаковку та доставку, а також рекламу на сайті. Хоча платити Amazon за логістичні послуги та рекламу необов’язково, але більшість продавців вважають це необхідною частиною ведення бізнесу. Крім того, доставка Amazon коштує в середньому на 30% менше, ніж альтернатива від інших транспортних компаній.
За даними Marketplace Pulse, продавці завжди платили Amazon високі комісії, проте приймали такі умови, оскільки компанія залучала нових клієнтів і швидко збільшувала продажі. Ситуація різко змінилася, коли обмеження через пандемію пом’якшилися, і люди знову почали подорожувати та здійснювати більше покупок офлайн. Минулого року Amazon продемонстрував найповільніше зростання продажів у своїй історії.
Водночас продавці не хочуть підвищувати ціни, щоб не втратити клієнтів. Це означає, що малим підприємствам стає все важче і важче залишатись прибутковими.