Єгор Аветісов, Chief Business Development Officer в компанії 42flows.tech
Макс Попов, COO в компанії 42flows.tech
Банківська індустрія: нове покоління, нові вимоги
Звички клієнтів у банківській індустрії змінюються. Це змушує фінансові установи трансформувати свої послуги та пропонувати більш адаптивний та індивідуальний підхід.
Згідно з дослідженням Epsilon, 80% споживачів хочуть мати справу з компанією, яка пропонує персоналізовані послуги. Враховуючи таку статистику, бізнес розуміє, що персоналізація – це необхідність для того щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку та задовольняти потреби клієнтів.
Одним із методів персоналізації у банківській галузі є запровадження діджитал скінів, тобто кастомізованого дизайну платіжних карток, які люди можуть бачити у своєму банківському застосунку, або платіжній програмі (наприклад, Google Pay або Apple Pay) на смартфоні. Ви можете переглянути наступне відео, щоб дізнатися більше про діджитал скіни.
Як з’явилася ідея кастомізації діджитал скінів?
Ідея розробки діджитал скінів належить Єгору Аветісову (коли він працював у Приватбанку) та Марії Гуріній (керівнику інноваційного відділу Приватбанку на той час). Вони помітили, що, з одного боку, класичний дизайн платіжних карток дратує багатьох людей (особливо молодь) і що люди, які користуються Google Pay та Apple Pay, практично перестали діставати пластик зі своїх гаманців.
У цей момент виникла ідея надати клієнтам можливість змінювати дизайн платіжних карток. Таким чином, Приватбанк став першим банком у світі, який впровадив послугу діджитал скінів. З цього приводу ідейний розробник послуги Єгор Аветісов зазначив: «Я впевнений, що коли люди відчувають емоційний зв’язок з додатком, вони будуть користуватися ним частіше». І це справді так.
Чому кастомізація дизайну платіжної картки важлива для банків?
Налаштування діджитал скінів платіжних карток може принести банку наступні переваги:
- Надає можливість підтримувати тісний зв’язок з клієнтами.
- Є потужним маркетинговим інструментом, який допомогає продемонструвати унікальність та оригінальність бренду.
- Приносить прибуток і покращує впровадження мобільних платежів. Досвід українських банків (ПриватБанк, А-Банк та Монобанк) показав, що після впровадження кастомізації дизайну карток оплата карткою клієнтів зросла на 18%.
- Дає можливість більше співпрацювати з іншими брендами. Дизайни платіжних карток можуть бути представлені для різних сегментів споживачів, що в свою чергу покращує таргетинг та підвищує лояльність клієнтів.
- Покращує купівельний досвід клієнта, збільшуючи частоту платіжних транзакцій.
- Збільшує залученість користувачів продукту, дозволяючи не лише налаштувати функціональність, але й змінити зовнішній вигляд сервісу.
Чому налаштування цифрових скінів важливе для клієнтів банків?
Стандартні банківські картки позбавлені душі, вони байдужі клієнтам і не відображають їх особистості. Кастомізація діджитал скінів платіжних карт дозволяє вирішити ці проблеми, а також забезпечити наступні переваги:
- Допомагає людям показати власну особистість. Скіни платіжних карток також можна змінювати в залежності від настрою людини. Це все одно, що в березні одягнути нове пальто, або змінити нудний сірий колір стін у вітальні.
- Є стійким та екологічним способом оплати порівняно з пластиковою карткою.
- Є зручним та сучасним аксесуаром платіжної транзакції.
- Допомагає зручніше керувати та розрізняти картки в смартфоні (платіжному гаманці). Пересічний клієнт зазвичай має декілька карток (для покупок в інтернеті, для щоденних покупок тощо). Кожна картка може мати свій унікальний дизайн, тому її буде важко сплутати з іншими картами.
- Допомагає внести невелику позитивну зміну в життя клієнта, створюючи відчуття невеликої перестановки. Зміна дизайну платіжної картки – це як переставити вазон чи стіл на нове місце в кімнаті. Погодьтесь, усім хочеться робити зміни час від часу.
Доступні та найпопулярніші дизайни
Можливості дизайну платіжних карток безмежні, що дозволяє задовольнити потреби будь-якого клієнта. Наприклад, зараз Приватбанк пропонує своїм клієнтам категорії дизайну з природою, мистецтвом, абстракцією, відомими людьми, їжею тощо. Згідно зі статистикою, наразі в Україні найпопулярнішими є патріотичні діджитал скіни.
Ще однією цікавою ідеєю дизайну діджитал скінів платіжних карток було використання особистих документів. Такий підхід був корисним, оскільки дозволяв клієнтам не носити документи, а просто показувати їх у цифровому вигляді з офіційного платіжного додатку.
Результати діяльності українських банків, які впровадили діджитал скіни для платіжних карток
У перший день після запуску 50 000 клієнтів ПриватБанку змінили дизайн цифрових карток. З часом популярність сервісу тільки зростає, і сьогодні цією послугою користуються більше 2 мільйонів клієнтів. Крім того, банк отримав сотні позитивних відгуків. Така статистика свідчить про актуальність кастомізації дизайну платіжних карток для клієнтів банку.
Директор з Маркетингу Mastercard Наталія Байдала також позитивно відгукнулась стосовно впровадження діджитал скінів: «Проста, зручна та безпечна оплата смартфоном одним дотиком — це як платіжне мистецтво, і тепер ми разом із партнерами з ПриватБанк додали цьому нововведенню колориту. Обирайте персонального героя для безконтактних платежів і переходьте на безготівковий спосіб життя».
Крім того, аналіз вибору дизайну клієнтів дозволяє банкам краще зрозуміти вподобання замовників і, таким чином, забезпечити кращий таргетинг та персоналізацію у майбутньому.
Діджитал скіни можуть показати чимало: як бізнес реагує на ситуацію в країні, як він слідкує за трендами, а також як він реагує на події, що відбуваються в суспільстві. Наприклад, з початком війни відомий український необанк Monobank встановив наступний дизайн своїх карток для Google Pay та Apple Pay, демонструючи підтримку українського суспільства у війні проти РФ.
Працюючи над розвитком та популяризацією послуги діджитал скінів, Приватбанк розпочав співпрацю з DC Comics, Warner Brothers, 20th Century Fox та багатьма іншими авторитетними всесвітньо відомими корпораціями. Завдяки такій кооперації користувачі платіжних карток можуть мати у своїх цифрових гаманцях Бетмена, Людей Ікс, Джокера та багатьох інших відомих персонажів.
Діджитал скіни наразі безкоштовні для користувачів банків, які впровадили цю послугу, однак багато клієнтів готові платити за те, щоб мати бажане зображення (наприклад улюбленого героя) на діджитал скіні своєї платіжної картки.
Досвід банків, які впроваджували цю послугу показав, що у впровадженні діджитал скінів зацікавлені не лише кінцеві клієнти, а й бізнес. Їх можна ефективно використовувати в рекламних цілях, привертаючи значну увагу цільової аудиторії.