Згідно з нещодавно опублікованими результатами дослідження Smartsearch, майже половина (45%) фінансових компаній і банків не в змозі провести ключові перевірки нових бізнес-клієнтів та виявити компанії-оболонки.
Компанії-оболонки (також відомі як компанії-привиди або компанії-прокладки) – це фальшиві організації, створені як частина корпоративної інфраструктури для участі в схемах відмивання коштів, ухилення від сплати податків, приховування корупційних та інших злочинів. Банки та інші фінансові компанії зобов’язані проводити ретельні перевірки нових бізнес-клієнтів, щоб виявити такі компанії. Крім того, компанії-оболонки можуть приховувати справжніх бенефіціарів юридичних осіб, якими часто виявляються політики або особи із санкційних списків.
Зазначається, що злочини з відмивання грошей щорічно приносять збитки Великій Британії на суму 88 млрд фунтів стерлінгів – це другий показник у світі.
Також дослідження показало, що 25% опитаних фінансових компаній іноді не проводили перевірку власників або директорів нових бізнес-клієнтів, 20% робили це вибірково, 4% – іноді проводили, ще 4% ніколи цього не робили.
Такі висновки були отримані в результаті опитування 500 регульованих підприємств у сфері фінансів, банківського та юридичного секторів, проведеного на замовлення SmartSearch, провідної британської платформи для боротьби з відмиванням грошей.