Відомий провайдер BNPL-сервісу (Buy now, pay later, “купуй зараз, плати пізніше) шведський стартап Klarna повідомив, що з 1 червня почне передавати дані про використання його продуктів клієнтами в бюро кредитних історій Великобританії. Так компанія готується до введення нових правил, направлених на регулювання галузі з метою недопущення втягування у борги молоді.
Зокрема Klarna буде передавати інформацію про те, чи вчасно клієнти погасили позику, чи є прострочення і т.д. Тобто ці дані з 1 червня почнуть з’являтися в кредитних звітах британців. Klarna має близько 16 мільйонів користувачів у цій країні.
Нововведення стосуватимуться послуг “оплати за три” та “оплати за 30”, які дозволяють клієнтам погасити свій борг відповідно за три місяці або 30 днів без нарахування відсотків. Klarna вже передає в бюро кредитних історій дані про довгострокові кредитні угоди на термін від 6 до 36 місяців, за якими нараховуються відсотки.
Як зазначили в компанії, зміни не вплинуть відразу на кредитні рейтинги клієнтів — наразі більшість послуг BNPL не впливають на кредитний рейтинг людини. Однак через 12-18 місяців кредитори можуть використовувати дані Klarna під час схвалення заявки на позику або іпотеку.
Минулого року британський уряд оголосив, що регулюватиме продукти BNPL після того, як дослідження показало, що кожен десятий клієнт великого банку, який користується такими послугами, вже мав заборгованість. Правила ще не затверджені, але очікується, що вони набудуть чинності до 2023 року.
Джерело: CNBC