У березні Міністерство соціальної політики України за підтримки Міністерства цифрової трансформації та Програми розвитку ООН в Україні запустили платформу єДопомога з метою забезпечення нагальних потреб громадян, котрі постраждали або були змушені змінити своє місце перебування у зв’язку з агресією росії. Ми зібрали основні факти про платформу та поради, як нею скористатися.
Головна місія проєкту – об’єднати можливості країни, міжнародних неурядових організацій та волонтерів в адресній гуманітарній допомозі постраждалим та внутрішньо переміщеним особам під час війни. Тобто, єДопомога поєднує тих, хто потребує допомоги, з тими, хто може цю допомогу надати. Менш ніж за місяць роботи на платформі зареєструвалися 42 благодійники, понад 8 тисяч осіб розмістили свої заявки на допомогу. Протягом останнього тижня березня кількість заявок збільшилася вдвічі.
Як працює єДопомога?
Якщо ви громадянин, або об’єднання громадян, і потребуєте гуманітарної допомоги:
1️. Заходите на edopomoga.gov.ua
2️. Тиснете «Потребую допомоги!» та заповнюєте форму.
3️. Благодійні установи і волонтери, переглядаючи звернення, обирають ваше. Вони бачать тільки вашу область, місто, район і інформацію про потребу.
4️. Контакт-центр передає ваші контактні дані тому, хто взяв звернення в роботу.
5️. З вами зв’язуються та передають допомогу чи відправляють поштою.
Якщо ви волонтер чи благодійна установа:
1️. Тиснете «Я благодійник!» та заповнюєте анкету.
2️. Отримуєте доступ у персональний кабінет, де бачите всі звернення у розрізі областей, міст та районів без персональних даних людей.
3️. Обираєте потребу, яку можете задовольнити.
4️. Отримуєте контакт того, хто потребує.
5️. Задовільняєте звернення особисто, або поштою.
Варто зазначити, що послуги платформи є безоплатними.
Волонтери можуть забезпечити потреби у продуктах, одязі, ліках. А також допомогти з тимчасовим притулком або житлом, надати безоплатно транспортні послуги або оказати психологічну підтримку. Крім цього, можна надати фінансову допомогу, переказавши кошти на рахунок Міністерства соціальної політики України, котрий відкрито в Національному банку України для гуманітарних цілей.
За даними Міцсоцполітики, найбільший попит серед користувачів платформи мають продукти харчування, які складають 57% від загальної кількості позицій в заявках на допомогу. Далі найбільша потреба у товарах гігієни, ліках та побутових речах.