З метою оперативного реагування на нові виклики, які стоять перед учасниками стартап-екосистеми України в умовах воєнного стану, Український фонд стартапів провів онлайн-дослідження екосистеми. В опитуванні взяли участь близько 150 засновників українських стартапів.
Респонденти відповідали на питання про можливості продовження своєї діяльності, зокрема, необхідність релокейту, роботу команди, потреби у фінансуванні та інвестиціях, подальші плани розвитку проєктів тощо.
Ось основні результати дослідження, що дозволяють проаналізувати актуальний стан української стартап-екосистеми:
- 71% команд стартапів знаходяться в Україні, 28% — частково за кордоном, 1% — за кордоном;
- 24,3% опитаних стартапів продовжують роботу, 46,7% — частково працюють, 28% — не працюють, 1% — змінили сферу своєї діяльності;
- 38,5% респондентів мають заощадження для продовження діяльності стартапів максимум на 1 місяць, 37,2% — на 1-3 місяці, 16,7% — на 3-6 місяців, 7,6% — на півроку і більше.
- Крім того, результати опитування показали, що 37,4% стартапів потребують релокації проєкту та команди на тимчасовій чи постійній основі.
- 41,1% стартапів на сьогодні не мають заощаджень та фінансових можливостей для продовження діяльності.
- Водночас, 85% респондентів мають чітке бачення того, що робити далі, та продовжують будувати плани розвитку власних проєктів на майбутнє.
- Переважна більшість опитаних стартапів (99% респондентів) зазначили, що потребують фінансової підтримки.
Раніше повідомлялося, що прямі поточні втрати малого та середнього бізнесу в Україні за перші два тижні війни склали $30–60 млрд. Про це йдеться в дослідженні українського бізнесу під час військових дій, яке провели Advanter Group та Ліга ділових клубів України 11–13 березня.