Тренд вбудованих фінансів вже зараз змінює взаємодію між бізнесом та споживачами, а також трансформує ролі банків та нефінансових компаній в екосистемі. Інтеграція фінансових продуктів у нефінансові платформи та сервіси дозволяє створити новий клієнтоцентричний досвід для користувача, а для бізнесу Embedded Finance – це можливість розширити пропозицію, залучити більше клієнтів і підвищити їхню лояльність. Згідно з дослідженнями, 47% небанківських онлайн та ecommerce гравців у світі планують інтегрувати вбудовані фінанси у свої платформи. Що при цьому необхідно враховувати, щоб кожен стейкхолдер отримав максимальну вигоду?
Безпека – ключ до успіху
З розвитком цифровізації та вбудованих фінансів з’являється все більша кількість оцифрованих даних, а відтак – кількість вразливостей та необхідність посилення захисту. На цьому наголосила Анжела Кашперук, віцепрезидентка з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові, на конференції UAFIN.TECH 2025.

Mastercard постійно впроваджує рішення для кіберзахисту та комплексні платформи для приймання платежів, що включають новітні способи протидії шахрайству. Зокрема:
- RiskRecon дозволяє компаніям проводити зовнішнє сканування всієї IT-інфраструктури з метою пошуку слабких місць та вразливостей системи. Це дає можливість зрозуміти свої «ланцюгові ризики»: хто з партнерів має слабкі місця, як це впливає на загальну кіберстійкість і що треба зробити для покращення захисту.
- Decision Intelligence Pro допомагає у режимі реального часу оцінювати ризик платіжних транзакцій, використовуючи генеративний штучний інтелект і мережевий аналіз даних. Це дозволяє зменшити кількість хибних відмов, підвищити рівень виявлення шахрайства та покращити клієнтський досвід без впливу на швидкість авторизації.
- Mastercard Gateway – глобальна платіжна платформа, що дає можливість приймати платежі у різних каналах — від торгових точок офлайн до вебсайтів та мобільних застосунків. Платформа забезпечує надійний процесинг транзакцій із використанням сучасних технологій захисту від шахрайства. Вона пропонує підключення для приймання платежів по всьому світу через єдиний шлюз, дозволяючи бізнесам розширювати присутність, зокрема і на нових ринках, а споживачам — надає зручний і безпечний досвід оплати.
Технологію штучного інтелекту Mastercard інтегрує у свої сервіси протягом понад 20 років і щороку за допомогою ШІ аналізує понад сто мільярдів транзакцій, завчасно виявляючи потенційні ризики.
З огляду на зростання обсягів транзакцій, використання API та обмін фінансовою інформацією між кількома учасниками, кібербезпека і захист персональних даних — це стратегічна умова масштабування та сталого розвитку Embedded Finance.
Embedded finance в Україні: наскільки готовий споживач
Український платіжний та фінансовий ринок сьогодні надзвичайно прогресивний та цифровізований, що додає до потенціалу розвитку вбудованих фінансів, адже і сам споживач вже активно живе у цифровому тренді. За даними НБУ, 9 із 10 операцій за картками в Україні – безготівкові, а не зняття готівки. Понад 60% оплат з картками Mastercard у фізичному ритейлі країни – це оплати смартфоном або іншим гаджетом з NFC. Кожна шоста оплата карткою Mastercard – це оплата в ecommerce. За даними щорічного дослідження MasterIndex, 41% українців використовують цифрову картку, яка не має пластикового аналога.
Ці показники свідчать не лише про стрімкий розвиток безготівкових і цифрових платежів, а й про зрілість користувацьких звичок, що є критично важливим для подальшого розвитку embedded finance.
Українські споживачі вже звикли до безшовного досвіду: швидких оплат, збережених карток, токенізації, one-click checkout, інтегрованих фінансових сервісів у застосунках маркетплейсів, сервісів доставки та логістики. Водночас український споживач очікує від embedded finance простоти, прозорості та безпеки.
Як підкреслила Анжела Кашперук, ключовим викликом у розвитку вбудованих фінансів залишається збереження балансу між високим рівнем безпеки, довірою користувачів та швидкістю впровадження інновацій.

