США розглядають можливість запровадження зборів або обмежень для компаній з ЄС у відповідь на регуляторні дії Брюсселя проти американських техногігантів. Про це заявив Офіс торгового представника США (USTR) у дописі в соцмережі X.
В USTR стверджують, що ЄС та окремі країни-члени роками застосовують до американських компаній «дискримінаційні та репресивні» заходи. Серед них: судові позови, податки, штрафи та регуляторні директиви. За оцінкою відомства, компанії зі США надають безплатні сервіси мільйонам європейців, підтримують робочі місця та забезпечують понад $100 млрд прямих інвестицій у Європі.
Водночас у Вашингтоні наголошують, що європейські сервісні компанії десятиліттями працюють на американському ринку без подібних обмежень. Серед прикладів таких компаній USTR називає Accenture, Amadeus, Capgemini, DHL, Mistral, Publicis, SAP, Siemens і Spotify.
«Якщо ЄС продовжить обмежувати конкурентоспроможність американських сервісних провайдерів дискримінаційними методами, США використають усі доступні інструменти у відповідь», — заявили в USTR. А
Американське законодавство, за їхніми словами, дозволяє запроваджувати збори чи обмеження для іноземних сервісів. Подібний підхід може застосовуватися й до інших країн, що наслідують європейську модель, наголосили у США.
Нагадаємо – напруження між США та ЄС у цифровій сфері посилилось після запровадження Digital Services Act і Digital Markets Act. Під регуляторні обмеження у ЄС вже потрапили: Google, TikTok, Meta, Amazon i Microsoft, Apple.
У жовтні компанія Apple навіть звернулася до Європейської комісії з проханням переглянути або скасувати правила, ухвалені в межах DMA. Технологічний гігант стверджує, що регулювання, яке має обмежувати домінування великих технокорпорацій і захищати споживачів, на практиці створює ризики для приватності користувачів і гальмує інновації.

