12 листопада в Києві відбулася шоста Digital Banking Conference — щорічна подія, яку організовує Українська асоціаціація фінтех та інноваційних компаній (UAFIC). Цього року конференція стала ключовим майданчиком для обговорення AI, Open Banking і RegTech у контексті трансформації фінансового сектору України.
Подія зібрала 400+ учасників, 35+ спікерів та забезпечила понад 9 годин активного діалогу між представниками банківського сектору, ІТ-галузі, міжнародних делегацій та держави. Серед ключових спікерів були Заріна Одінаєва (IFC, World Bank Group), Олександр Яблунівський (Visa), Янніс Кіріакопулос (Піреус Банк МКБ), Хосе М. Морено де Барреда (IFC, World Bank Group), Дмитро Мусієнко (ПриватБанк) , Антон Тютюн (Ощадбанк) та інші.
Вітальне слово промовив Кевін Томлінсон, операційний менеджер Світового банку у справах країн Східної Європи. Він зазначив, що цифровізація глибоко інтегрована в повсякденне життя українців: виставлення рахунків, перерахування коштів, миттєві оплати – все це відбувається швидко, зручно та надійно. У більшості країн цифрова трансформація – це про зручність, в Україні – сьогодні це насамперед про стійкість, як і багато інших процесів. Навіть у цей надзвичайно складний час українські банки, фінтех-компанії та регулятор продовжують працювати і надавати послуги, забезпечуючи роботу систем, обробку платежів і при цьому розвиток інновацій. А для цього потрібні не просто навики, а й бачення. Україна має потужне стратегічне бачення.
Технології як еволюція, а не революція
Офіційну програму відкрила розмова Ростислава Дюка з Олексієм Шабаном, заступником Голови Національного банку України, про роль регулятора у розвитку Open Banking, використання AI у фінансовій сфері, виклики соціальної інженерії та боротьбу з фродом.

Олексій Шабан порівняв штучний інтелект із винаходом парової машини чи мобільного зв’язку — технологіями, які спершу викликають ажіотаж, а згодом стають невід’ємною частиною життя. Саме тому вже зараз варто інтегрувати інтелектуальні рішення у банківські процеси, закладаючи основу для стійкого та безпечного розвитку ринку.
“Коли ми започатковували Digital Banking п’ять років тому, навіть не очікували, що цей формат настільки зацікавить українську аудиторію і стане щорічною подією, яку чекають у професійній спільноті. У 2025 році ми обрали головною темою штучний інтелект. Це – тенденція, яку сьогодні спостерігаємо у всіх сферах фінансів, банкінгу й технологій. Я радий, що нам вдалося створити платформу, де AI-трансформацію обговорюють не теоретично, а крізь призму кейсів, партнерств і досвід тих, хто формує фінтех-майбутнє України”, – зазначив Ростислав Дюк, Голова правління УАФІК.
Нові можливості для банків: інноваційні рішення від Visa
Важливою частиною програми став виступ Олександра Яблунівського, віцепрезидента з продуктів і рішень Visa, який окреслив бачення модернізації банківської інфраструктури й показав, що застарілі системи сьогодні є одним із ключових бар’єрів розвитку. Він представив два рішення екосистеми Visa: Pismo — хмарну платформу для гнучкої, поетапної модернізації без перерви в операціях, та Featurespace — систему поведінкової аналітики, здатну виявляти шахрайство в реальному часі.

Олександр наголосив, що поєднання цих технологій дозволяє банкам посилювати безпеку, оптимізувати процеси та створювати клієнтські сервіси наступного покоління.
ШІ — інструмент, який підсилює людину
Під час наступних дискусій спікери говорили про реальні трансформації, які AI уже сьогодні приносить у фінансовий сектор. Як зазначив Олексій Вовк, керівник команди Впровадження Дії:
“Наша служба підтримки обробляє переважну кількість звернень за допомогою штучного інтелекту. Це досить гарний приклад того, що оптимізує роботу людей і спрощує її. Опрацьовуючи кейси наших партнерів, а саме підбираючи їм сценарії інтеграції, то у нас фахівець витрачав на це приблизно 30% свого часу. Зараз же витрачає нуль, тому що штучний інтелект повністю закриває ці потреби”.
Його кейс показав, як AI-driven automation може звільнити фахівців від рутинних завдань, зберігаючи при цьому якість сервісу. Це — приклад інтелектуальної оптимізації, коли технологія не витісняє людину, а розширює її можливості.

Людський контроль — ключ до довіри
Разом із тим, спільнота фінтеху зійшлася на думці: автоматизація не може існувати без контролю людини.
“Ми хочемо зберегти баланс між тим що ШІ може замінити, а що ні. Наприклад, ШІ можна делегувати рутинні задачі, як пошук товару, додавання його в корзину, тощо. Але контроль за процесом оплати має залишатися за людиною. Безпека – пріоритет”, — підкреслив Євгеній Білодід, директор з цифрових рішень Visa у регіоні Східної та Південно-Східної Європи, Центральної Азії та Кавказу.
Це — приклад концепції “human-in-the-loop AI”, де технологія і людина працюють синергійно. Для фінтеху та банків це означає одне: інновації не можуть бути на шкоду безпеці, етичності й довірі користувачів.

Інновації мають сенс лише там, де вони потрібні
Підсумовуючи, Олексій Касумов, IT systems architect Sense Bank, резюмував: “Ми не намагаємось підіймати ШІ на п’єдестал… Це — інструмент, в якого є свої переваги і недоліки. І наше задання — навчитись його правильно використовувати й застосовувати саме там, де він виправданий; саме там, де він має сенс”.
Цей підхід — відображення зрілої фінтех-культури, де data-driven підходи, аналітика та автоматизація не є модними словами, а інструментами розвитку бізнесу й довіри клієнтів.

Генеральним партнером Digital Banking 2025 виступила Visa, генеральним банком-партнером став Sense Bank. Стратегічним партнером був PayForce, міжнародним стратегічним партнером – Identomat. Спеціальними партнерами події стали UPC та BANZA. Партнер у сфері цифрової трансформації перевірки клієнтів – VKURSI. Офіційним партнером конференції була фінтех-компанія Activitis. Головним медіапартнером конференції став Fintech Insider. Екосистемний партнер події – DoWithUA.
Медійну підтримку надавали КОШТ-медіа та ua.news, а інформаційними партнерами заходу стали НАБУ, SPEKA, МТСБУ та Marketer.
Digital Banking Conference 2025 підтвердила: технології мають справжню цінність тоді, коли вони підсилюють людину, забезпечують стійкість і створюють новий рівень ефективності та безпеки у фінансовому секторі України. ШІ, Open Banking та RegTech — це не про заміну фахівців, а про розширення їхніх можливостей та формування майбутнього фінтеху.

