Наприкінці минулого тижня відбулася подія нового формату, присвячена трансформації маркетингу у фінансовому секторі. УАФІК зібрала лідерів цього сектору, аби дізнатись найголовніші тренди, виклики та бачення майбутнього фінмаркетингу.
Зміна клієнтського досвіду – один із ключових викликів нашого часу. Про це розповіла Катерина Ільченко, засновниця першої в Україні нейромаркетингової агенції Neuro-knowledge. Серед емоцій споживачів протягом останніх 5-6 років переважає сум, що впливає на їхню поведінку. У людей немає мотивації, вони не сприймають класичну рекламу та нав’язливу комунікацію. Водночас компаніям важливо зараз використовувати емоційну підтримку, робити корисне для суспільства та комунікувати цінності й нові сенси.
Про нові інструменти також розповідала Олена Ковальська, заступниця керівника Офісу Президента. Вона підкреслила, що підтримка компаніями, зокрема фінансовими, культури є win-win стратегією для бізнесу, держави та споживачів. Підкріпленням цієї тези став кейс Sense Bank, яким поділився Олексій Мороз, керівник Блоку маркетингу та комунікацій Sense Bank. Після націоналізації банк стикнувся з рядом викликів, зокрема зростанням критики на 126% і втратою довіри серед 44% клієнтів. Sense Bank почав активно підтримувати культуру, закріпивши цей вектор в стратегії. Це дозволило покращити всі маркетингові показники, в тому числі підвищити довіру до банку та знизити рівень злості. За словами Олексія, спонсорство перевищує за ефективністю рекламу як маркетинговий інструмент, при цьому дозволяє зробити реальний вклад у розвиток культури та суспільства.
ПУМБ – ще один приклад соціально активного банку. Серед його ініціатив – проєкт “Ми однієї крові”, в рамках якого зібрані кошти спрямовуються на забезпечення потреб у донорській крові, доставку компонентів крові до гарячих точок та закупівлю засобів тактичної медицини для українських воїнів та обладнання для парамедиків. Банк також запустив минулого року соціальну платформу «Жити назустріч», що допомагатиме ветеранам і ветеранкам війни, зокрема з інвалідністю та порушеннями після важких поранень, комплексно інтегруватися у фінансові процеси, трудові відносини, підприємництво та суспільство загалом.
В рамках заходу відбулася також панельна дискусія за участі експертів фінмаркетингу, присвячена обговоренню ключових трендів та викликів. Оксана Аккерман, власниця PR buro Ackermann, зазначила, що наразі найбільше значення має швидкість. Тому багато компаній обирають стратегію стартапів у маркетингу: мінімальні бюджети, швидкий аналіз та здатність швидко відмовитися від того, що не працює.
Олексій Мороз підкреслив, що наш ринок є особливим, ми все більше відрізняємося за цінностями та досвідом від інших країн, тому впровадження в Україні того, що працює за кордоном, ймовірно не принесе результатів.
Юлія Жулій, голова PR-напряму NovaPay, розповіла про те, що зараз у фінмаркетингу та комунікаціях не працює. Це, зокрема, офіційний тон, масовість, все те, що є складним та неперсоналізованим. “Лише здаватись, а не бути” – така стратегія не принесе результатів, зазначила Юлія.
Учасники панельної дискусії також відзначили виклики, які є найбільш актуальними наразі: це недостатність ресурсу, зокрема людського, здорожчання залучення клієнта, зростання конкуренції за увагу, зниження концентрації аудиторії, а також комунікація під час війни.

