Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Китай передає контроль над TikTok у США спільному підприємству

    19 Грудня 2025

    Український FinTech-стартап Crosscheck залучив $220 000 інвестицій

    19 Грудня 2025

    Гетманцев закликав відтермінувати обов’язкові платіжні термінали для ФОП 1-ї групи до кінця війни

    19 Грудня 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Штучний інтелект у фінансовому клієнтському сервісі: асистент, а не заміна

    Штучний інтелект у фінансовому клієнтському сервісі: асистент, а не заміна

    21 Липня 2025
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Олександр Грачов, директор з клієнтського досвіду NovaPay

    Навколо штучного інтелекту нині точаться суперечки: одні кажуть, що він замінить людей, інші — що візьме владу над світом. Я схильний думати інакше: ШІ замінить тих людей, хто не вміє ним користуватися. А виграють ті, хто знає, як його правильно застосовувати. Як ніж — ним можна вбити, а можна приготувати смачний борщ. Тож я за те, щоб штучний інтелект асистував і допомагав у кожній сфері життя і фінансів, як він допомагає нам у роботі служби клієнтського сервісу в NovaPay. Думаєте, що він заміняє нам операторів, і 100 тисячам клієнтів щоденно відповідають роботи? Ні! Як саме — читайте далі.

    Як ми в NovaPay використовуємо ШІ

    Штучний інтелект потрібен не як мода, а як інструмент. Ми активно використовуємо ШІ у “підкапотних” процесах: у скорингу, реєстрації, верифікації, парсингу, аналізі даних. Але все, що стосується спілкування з клієнтом — залишається за людиною.

    Так, оператор у службі підтримки може отримати підказку від ШІ — де знайти відповідь у базі знань, як краще її сформулювати. Але слухає, розуміє запит і відповідає людина. Бо фінанси — це завжди про довіру, а довіра народжується в діалозі, не в чат-боті.

    Уявіть: клієнт дзвонить з проблемою щодо заблокованої картки перед важливою подорожжю. Чи може машина відчути його тривогу? Заспокоїти? Знайти індивідуальне рішення? Ні. А людина — може.

    Як взагалі побудована і працює служба клієнтського досвіду NovaPay

    Коли ми почали створювати самостійну службу обслуговування українців, ФОПів та бізнесу NovaPay, методом спроб і помилок почали створювати власні підходи до побудови служби підтримки для потреб нашого бізнесу. Спочатку ми спробували традиційні шляхи організації функції — створили централізований офлайн офіс, підібрали команду з досвідом роботи у фінансовому секторі. А з часом змінювали структуру, бо класичний підхід не відповідав нашим задачам. IVR-системи, автоматичне розпізнавання голосу, складні чат-боти — усе це не спрацювало для нас, бо якщо клієнт витратив час для того, щоб з нами поспілкуватись, і хоче бути почутим Людиною, хоче поваги, розуміння, інколи просто висказати своє незадоволення – ми не можемо пропонувати клієнтові «машину».

    Зараз вже можна сказати, що нам вдалось створити унікальну модель функції підтримки, адаптовану саме під наш бізнес, де 27% – звернення бізнес-клієнтів, решта 73% – приватних. Спілкування голосом і в чатах – приблизно пропорційне: 48% і 52% відповідно. А головне, що наша модель — з гнучкими процесами – адже вирішення деяких питань вимагають підтримки 24/7 з боку ледь не усіх підрозділів компанії та командою, яка працює звідусіль. Тож, ми не хочемо нав’язувати автоматизацію, ми за людяність.

    Ми зосередили свої зусилля на формуванні команди з клієнтоорієнтованих спеціалістів з індивідуальним підходом. Наші «суперагенти» розбираються в фінансах, знайомі з логікою продуктів, мають розуміння фінмоніторингу та логістичних послуг.

    Також у нас є аналітики, які відповідають за збір та аналіз статистичних даних. Адже якщо не замірюєш, то не контролюєш і не можеш покращити сервіс. Ми працюємо як із традиційними метриками якості — CSI (Customer Satisfaction Index) та NPS (Net Promoter Score), які дозволяють збирати зворотний зв’язок від клієнтів та розуміти їхні потреби, очікування, «болі», так і з суто власними, адаптованими під наші процеси метриками. Наприклад, ми вирахували, що для нас показник FCR (First Call Resolution rate) має бути не добовий, а тижневий. Це допомагає виявити слабкі місця та впровадити необхідні зміни для поліпшення обслуговування.

    Ми йдемо в ті канали комунікації, де клієнту з нами простіше та швидше спілкуватися. Зараз це переважно чати у Telegram та Viber. Також ми представлені у всіх соціальних мережах, сторах та маємо гарячу лінію для дзвінків. Прагнемо мінімізувати автоматизацію і максимально говорити особисто з клієнтом.

    Статистика показує: 90% наших клієнтів мають індивідуальні запити щодо конкретних транзакцій. Стандартних відповідей тут не існує. Потрібен людський розум, емпатія, здатність зрозуміти контекст. Клієнт завжди правий — це не просто гасло, а наша робоча філософія.

    Як використовуємо ШІ в клієнтському сервісі зараз

    Зараз працюємо над тим, щоб ШІ все більше допомагав фахівцям знайти інформацію в базі знань, сформувати відповідь. Але з клієнтом спілкується саме жива людина. Це допомагає в швидкості — оператор миттєво отримує релевантну інформацію та рекомендації.

    Ми прийшли до висновку, що ШІ не може самостійно відповідати на питання — максимум на 10% клієнтських запитів. Все у нас — індивідуальні запити і конкретні транзакції, за якими потрібна людська допомога.

    Ми відійшли від чат-ботів — протестували, ефекту це не мало. Клієнт може написати: “Не працює картка”, а бот може запропонувати: “Перевірте баланс”. Це не сервіс, це імітація сервісу. Пряме людське спілкування найбільше відповідає і нашим очікуванням, і головне — очікуванням клієнтів від нас.

    Що плануємо в цій частині

    Плануємо впровадити проект з аналізу і підвищення ефективності на основі ШІ. Записи телефонних розмов будуть розкладені на “молекули” і зміст — звідти вижимка, що оператор зробив правильно, а що неправильно – отже, це допоможе в навчанні команди і покращенні її скілів.

    Це дасть нам шляхи для покращення обслуговування клієнтів, скорочення тривалості обслуговування. Зможемо розбити звернення на теми, які потребують більшого опрацювання. Також отримаємо інсайти і побажання від клієнтів — не тільки щодо клієнтського сервісу, а й продукту загалом. ШІ допоможе прискорити пост-опрацювання кожного звернення — адже на це також іде час.

    Коли матимемо мультимовний додаток, ШІ допомагатиме формувати відповіді тією мовою, якою звертається клієнт — із доволі якісним перекладом.

    Замість висновку

    Людині потрібна людина. Живе спілкування залишатиметься new luxury нашого часу. Після COVID і онлайн-режимів ми всі прагнемо живого спілкування — це не просто тренд, а базова потреба.

    Виживе той, хто використовуватиме сучасні тренди, але робитиме це згідно зі своїми цінностями. У нас це людяність і готовність бути обличчям до клієнта.

    ШІ — це потужний інструмент. Але інструмент має бути в руках людини, а не замінювати її. Адже коли справа доходить до грошей, довіри і розуміння, нічого не замінить живий голос, який каже: “Я тебе чую, я тебе розумію, я тобі допоможу”.

    Технології
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня стаття18-й пакет санкцій ЄС завдає удару по фінансовому сектору росії – Андрій Пишний
    Наступна стаття Хедж-фонди залучили рекордні інвестиції у першій половині 2025 року

    Схожі статті

    Китай передає контроль над TikTok у США спільному підприємству

    19 Грудня 2025

    Мобільний застосунок ChatGPT приніс OpenAI $2,5 млрд за рік

    19 Грудня 2025

    OpenAI запускає магазин застосунків усередині ChatGPT

    18 Грудня 2025

    Німецький виробник чипів Infineon приєднався до “Дія.City”

    18 Грудня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Китай передає контроль над TikTok у США спільному підприємству

    19 Грудня 202501 Хв читання

    Китайська компанія ByteDance підписала обов’язкові угоди про створення спільного підприємства, яке отримає контроль над операціями…

    Український FinTech-стартап Crosscheck залучив $220 000 інвестицій

    19 Грудня 2025

    Гетманцев закликав відтермінувати обов’язкові платіжні термінали для ФОП 1-ї групи до кінця війни

    19 Грудня 2025

    Мобільний застосунок ChatGPT приніс OpenAI $2,5 млрд за рік

    19 Грудня 2025
    Останні по темі

    Китай передає контроль над TikTok у США спільному підприємству

    19 Грудня 2025

    Український FinTech-стартап Crosscheck залучив $220 000 інвестицій

    19 Грудня 2025

    Гетманцев закликав відтермінувати обов’язкові платіжні термінали для ФОП 1-ї групи до кінця війни

    19 Грудня 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту