Понад половина українців при виборі банку насамперед зважає на його репутацію та стабільність. Про це свідчать результати нового загальнонаціонального опитування щодо обізнаності споживачів про систему гарантування вкладів, які презентувала директорка-розпорядниця Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Ольга Білай.
У порівнянні з 2021 роком, показник тих, хто керується у виборі банку саме його надійністю, зріс із 46% до 55%. Досвід попереднього користування фінансовими послугами залишається важливим для третини опитаних — про нього згадали 31% респондентів. На тому ж рівні перебуває й інтерес до гарантій за вкладами, зручної інфраструктури (мережі банкоматів і відділень), а також до думки родичів чи друзів.
Натомість дедалі менше людей орієнтуються на відсоткові ставки. Якщо за підсумками 2023 року на цей фактор орієнтувалися 37% користувачів банківських послуг, то у 2025 році цей показник складає 28%. Питання вигоди поступово відходить на другий план перед безпекою та довірою.
Інші чинники, які впливають на вибір банку: наявність мобільного додатку для онлайн-банкінгу (24%), рекомендації роботодавців (14%).
Зауважимо – рівень базової фінансової грамотності в Україні залишається на посередньому рівні. За даними нового опитування компанії Info Sapiens, лише 33% українців здатні правильно розрахувати річну ставку кредиту, якщо відома лише місячна. Більшість респондентів орієнтуються в курсі валют, але мають слабке уявлення про інші фінансові інструменти.

