Студенти австралійського Університету Південного Хреста пілотували використання CBDC для оплати товарів і послуг в режимі офлайн у продавців на території кампусу. Вони досліджували, як CBDC може вирішити ситуації, коли онлайн-зв’язок відсутній, наприклад, під час серйозних відключень, а також в громадах, які мають складнощі зі зв’язком.
Як зазначається у релізі на сайті університету, установа співпрацювала з Australia and New Zealand Banking Group в рамках 8-тижневого пілотного проєкту, покликаного дослідити, як CBDC може розв’язати проблему відсутності онлайн-зв’язку. Потреба у подібному експерименті там частково мотивували результатами повені у 2022 році, коли банкомати та касові апарати на півночі країни були виведені з ладу на кілька тижнів.
Десять студентів отримали смарткартки з підтримкою NFC, кожна з яких містила eAUD — електронні австралійські долари, щоб витрачати їх у вибраних постачальників у кампусах університету. Низка бізнесів приєдналися до програми як постачальники.
Пілотний проєкт досліджував використання CBDC для вирішення низки питань, включаючи суспільну довіру до такої форми грошей, ефективність доставки цифрової валюти, стійкість та інновації в платіжних системах. Також досліджувалася можливість фінансової підтримки шляхом виплати CBDC у надзвичайних ситуаціях.
За словами учасників експерименту, використовувати eAUD для оффлайн-розрахунків під час купівлі товарів та послуг було так само легко, як платити за допомогою банківської картки чи мобільного телефону. Водночас технологія надавала упевненість, що якщо і коли зв’язок не працює, транзакції все одно були можливі.