Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Експертний погляд»Як автоматизація обліку за допомогою IT може допомогти середньому бізнесу масштабуватись

    Як автоматизація обліку за допомогою IT може допомогти середньому бізнесу масштабуватись

    31 Липня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Юлія Дирявко, CFO та співвласниця української ERP Bimp

    Яким чином автоматизація може допомогти середньому бізнесу масштабуватись? Чому українські підприємці досі так важко відмовляються від російського софту? Та навіщо впроваджувати IT-системи для управлінського обліку? Про це детальніше у статті.

    Трохи розкажу про свій особистий досвід в управлінському обліку, щоб було зрозуміло, чому я взагалі підіймаю ці теми.

    Автоматизація обліку: перший кейс в кар’єрі

    По-справжньому я полюбила фінанси на 4-му курсі, коли навчалася в Національній металургійній академії (Дніпро). Мені пощастило потрапити до ідеального викладача-практика, у якого була власна аутсорсингова компанія. І настільки сподобалися мені фінанси, що я навіть готувала одногрупників до іспитів. В той момент остаточно вирішила пов’язати свою кар’єру із цією сферою.

    Після університету влаштовуюся на роботу у велику корпорацію, а саме у відділ управлінського обліку економічної безпеки. Виходила з дому о 7:30, поверталась близько 21:00. І так кожного дня, без вихідних.

    Робота надзвичайно заряджала. Я отримувала досвід, і вже тоді вперше почала автоматизовувати облік. Кейс — вранці потрібно було рознести банківську виписку, потім побачити дебіторську заборгованість, і ця робота повторювалась день за днем. Я поспілкувалася із розробниками та через деякий час ми цей процес автоматизували за допомогою програмного забезпечення. Так я вперше стикнулася з IT в управлінському обліку.

    Через 3 роки влаштовуюся вже в невелику компанію, яка займається торгівлею та згодом починає займатися виробництвом. Це був організм, що мав великий потенціал, і я почала рости разом з ним, постійно підтримуючи облік на сучасному рівні. Поступово розбираюся в торгових та виробничих бізнес-процесах.

    Власний бізнес: спочатку фінанси, потім IT-продукт

    Я працювала в цій компанії 13 років — за цей час закінчила MBA та захистила диплом на створення аутсорсингової компанії. Власний бізнес — це була мрія, яку я вирішила втілювати.

    Разом з партнерами відкриваю компанію БЮРО, яка займається управлінським та бухгалтерським консалтингом. Почала спілкуватися з підприємцями, наочно бачити, які помилки вони допускають, виправляти з командою ці помилки за допомогою автоматизації та сторонніх IT-рішень. Саме ці процеси автоматизації приводять до ідеї створити український продукт для планування ресурсами підприємства.

    За 3 місяці до війни ми з партнерами запускаємо ERP-систему Bimp, яка зараз замінює в Україні 1С та МойСклад.

    З чого почати автоматизацію обліку і хто має за це відповідати?

    Якщо беремо класичну торгово-виробничу компанію, то ми маємо рухатися поетапно. Вам потрібно автоматизувати:

    • Облік складу
    • Облік виробництва
    • Облік взаємовідносин з контрагентами
    • Облік фінансів
    • Облік зарплат
    • Облік додаткових витрат
    • Дашборди з аналітикою

    Якщо ви прискіпливо пройдетеся по кожному пункту, автоматизуєте все по максимуму, то в результаті побачите фактичну собівартість вашої продукції і зрозумієте, з чого ця собівартість формується.

    А коли ви зрозумієте собівартість, ви побачите реальну картину того, скільки ви заробляєте — за що ви платите, звідки надходять кошти, як налаштований увесь процес.

    Одна із типових помилок при автоматизації — об’єднання управлінського та бухгалтерського обліків. Ми повинні розуміти, що бухгалтерія — це процес регламентований, правила якому задає держава. А управлінський облік — це облік для власника та ТОП-менеджменту, щоб приймати правильні управлінські рішення в майбутньому.

    Ви, як керівник, маєте бачити 2 різні аналітики: бухгалтерську та управлінську. Бо якщо в бухгалтерському обліку все прив’язується до термінів подачі звітності, то в управлінському потрібно бачити все наживо — щоденно, щотижнево, щомісячно. Бухгалтерський облік не дає розуміння, на чому заробляє власник, і скільки грошей він сьогодні заробив на конкретному товарі. А в управлінському обліку ви бачите реальний прибуток — собівартість та маржу.

    Бо буває так — “О, чудово, я продав товар за 1000 грн, собівартість в мене 300 грн, отже я заробив 700 грн”. Але коли бачиш, що треба врахувати доставку на склад, упаковку, зарплати, то картина виходить зовсім інша. Таке розуміння дає вам лише управлінський облік, і лише тоді, коли ви його автоматизуєте.

    Понад 50% торгового бізнесу використовують 1С

    Ми проводили дослідження:

    • До війни 70% бізнесу використовували російські 1С та МойСклад.
    • Станом на сьогодні понад 50% бізнесу все ще використовують цей софт.

    Чому так? Причин багато, але основна — бо давно придбали ліцензію, звикли. І ще не навчилися користуватися іншими системами, взагалі не розглядали альтернативу. І тут також з’являється страх втратити дані, якщо бізнес використовує рф-софт 10-15 років поспіль.

    Але ми з командою розробляли Bimp не задля того, щоб конкурувати з 1С. Ми вважаємо, що російська система вже і по функціоналу застаріла, ми хотіли і хочемо дати ринку більше. Щоб на рівних конкурувати не з рф-софтом, а з бельгійською Odoo, німецькою SAP, американськими Oracle та ERP від Microsoft.

    І за ціль ми ставили закриття 3-х основних болей:

    • Керівники не розуміють, що насправді відбувається з їх бізнесом.
    • Залежність процесів від людського фактору.
    • Керівники не знають — скільки і на чому вони заробляють.

    Для нас найголовнішим було зробити правильне ядро системи, правильний функціонал, з яким вже можна буде працювати.

    А потім все кастомізується індивідуально під кожен окремий бізнес, адже у кожного свої потреби. Головне, щоб власник міг контролювати основні процеси — від виробничого та складського обліків до обліку зарплат.

    Чи важлива фінансова грамотність?

    Я постійно стикаюся з тим, що у більшості бізнесів в Україні ще немає якісної фінансової грамотності. Ну і це нормально, адже не всі навчаються на фінансистів.

    Через цей пробіл, я вважаю, керівникам не варто брати на себе ведення обліку, краще наймати економістів в команду та впроваджувати IT-системи, які будуть автоматизовувати процеси, що будуть не допускати виникнення помилок та щодня надавати потрібні звіти на дашбордах. Безперечно, фінансова грамотність важлива, але сьогодні цю роботу вже можна перенести з Excel до спеціалізованого сервісу. І вже точно можна перенести з 1С.

    І тут я не схиляю до того, щоб ви обов’язково впроваджували Bimp — декому наша система зовсім не підійде, тому краще одразу дивитися на європейські або американські продукти, якщо, звичайно, дозволяє бюджет. Як я вже сказала, запити у кожного бізнесу різні — і, в першу чергу, потрібно оцінювати функціонал.

    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяСінгапурським підприємствам з 2025 року заборонять використовувати банківські чеки для розрахунків
    Наступна стаття Французький регулятор ставить під сумнів законність збору даних Worldcoin

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту