Реклама криптопроєктів з боку знаменитостей збільшує ймовірністю того, що проєкт є шахрайством. Криптостартапи, які активно залучали до реклами зірок, в різні періоди на 23-40% частіше виявлялися шахрайськими, ніж звичайні проекти без реклами з боку популярних інфлюенсерів.
Як зазначається у дослідженні, проведеному двома колишніми економістами Комісії з цінних паперів і бірж США (SEC), на успіх початкової пропозиції монет (ICO) позитивно впливає реклама знаменитостей, проте вона рідше призводять до довгострокового успіху проєкту, пише Decrypt.
Результати досліджень показали, що реклама знаменитостей може ефективно стимулювати початковий попит, а також стимулювати у користувачів синдром втрачених можливостей (FOMO). Проте гучність проєкту та реклама часто змушує інвесторів менше звертати увагу на важливішу інформацію, що відображає довгострокову життєздатність проєктів.
Дослідження виявило, що з усіх проєктів, запущених до 2019 року, ті, які рекламувалися знаменитостями, на 23–26% частіше виявлялися провальними чи шахрайськими. У нинішній час кореляція реклами з боку популярних інфлюенсерів та провалу проєкту зросла. Проєкти, які виходили у світ до 2023 року, на 39–40% частіше виявлялися шахрайством.
Реклама з боку знаменитостей суттєво збільшувала кількість зібраних грошей на початку, а також ймовірність додавання токена до бірж.
Ймовірність, що проєкт, який рекламує знаменитість, є шахрайським, змінюється у залежності від професії знаменитості. Наприклад, якщо футболіст підтримує криптопроєкт, який фінансуватиме сайт спортивних азартних ігор на основі блокчейну, тоді менш імовірно, що це буде шахрайством.
“Аналогією може бути футболіст, який рекламує бутси, проти футболіста, який рекламує шампунь. Ймовірно, вони краще розуміються у спортивному взутті, яке вони рекламують, ніж у хімічних властивостях шампуню”, — зазначає видання.
Водночас там підкреслюють, що не всі випадки реклами з боку знаменитостей виявляються шахрайством, і не всі шахрайські проєкти рекламуються знаменитостями.
У висновках дослідження наголошується про необхідність як для інвесторів, так і для знаменитостей краще розуміти ризики, пов’язані з криптовалютами, і проводити належну перевірку перед рекламою цифрових активів.