Сьогодні Національний банк України розпочав Всеукраїнську інформаційну кампанію з платіжної безпеки #ШахрайГудбай. Вона стане продовженням першої подібної кампанії, що успішно пройшла у 2020 році, розповіли представники регулятора на пресконференції, присвяченій цій події.
Метою кампанії є поліпшення обізнаності громадян та нагадування їм про основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків, особливо в мережі Інтернет.
Як розповіли у Нацбанку, під час повномасштабної війни платіжне шахрайство не зникло, навпаки спостерігалося збільшення проявів кібершахрайства та кіберзлочинності. Найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками в Україні, як і у світі, традиційно залишається соціальна інженерія.
При цьому 86% від загальної кількості випадків платіжного шахрайства за 2022 рік відбулися в мережі Інтернет, а лише 14% – через фізичні пристрої (торговельна мережа, банкомати, пристрої самообслуговування).
Інформаційна кампанія триватиме до кінця 2023 року в усіх регіонах України. НБУ спільно з близько 70 партнерами різними комунікаційними каналами розповідатиме громадянам про прості базові правила платіжної безпеки.
Також до кінця травня триватимуть освітні заходи для навчальних закладів, спрямовані на підвищення рівня знань дітей та молоді з платіжної безпеки. Зокрема:
- проєкт для педагогів “Марафон амбасадорів кампанії #ШахрайГудбай”;
- конкурс серед студентів “Платіжна безпека в коміксах”;
- конкурс відеоробіт про платіжне шахрайство “PaySafe” серед учнів та студентів.
Детальніше про ці заходи можна дізнатись на сайті.