Штучний інтелект поступово трансформує фінансовий сектор. Нижче наведено сім прикладів того, як революційна технологія може використовуватись у фінансах.
1. Виявлення шахрайства
Алгоритми ШІ аналізують транзакції у реальному часі, помічають нетипову поведінку, яка може свідчити про шахрайські дії, та сповіщають банки. Саме для цієї цілі використовують штучний інтелект у компанії PayPal поряд з машинним навчанням.
Також ШІ можна використовувати для покращення комплаєнсу та боротьби з відмиванням коштів.
2. Покращення клієнтського досвіду
Чат-боти на основі ШІ можуть надавати персоналізовані фінансові поради, відповідати на питання та автоматизувати рутинні задачі (відкриття рахунку, оновлення інформації тощо).
Так працює чат-бот KAI від Mastercard. Він також демонструє історію транзакцій, може слідкувати за витратами. KAI використовує машинне навчання та обробку природної мови і доступний у Messenger, SMS та WhatsApp.
3. Трейдинг за алгоритмом
ШІ може аналізувати минулі та сучасні ринкові тренди, помічати патерни, прогнозувати майбутні ціни. Алгоритми можуть навіть проводити транзакції у реальному часі, використовуючи закладені раніше правила та умови. Це може допомогти фінансовим інституціям та інвесторам приймати рішення, оптимізувати стратегії та покращувати прибутки.
4. Керування ризиками
Аналізуючи складні фінансові дані, штучний інтелект може виявити потенційні ризики і надати банкам та іншим учасникам ринку цінні інсайти.
Як приклад можна навести Aladdin Platform від BlackRock – вона працює з даними про волатильність ринку, кредитний та ліквідний ризик і допомагає інвестиційним менеджерам керувати ситуацією в режимі онлайн.
5. Керування інвестиційним портфелем
Штучний інтелект враховує цілі клієнтів, готовність до ризику, фінансову ситуацію. Це допомагає їм правильно інвестувати кошти та управляти інвестиційними портфелями.
Наприклад, роботизований порадник працює у компанії Wealthfront. Він поєднує ШІ та класичне керування інвестиційним портфелем. Якщо умови на ринку та ситуація клієнта змінюються, система автоматично робить моніторинг та ребаланс, оптимізуючи інвестиції.
6. Кредитний скоринг
ШІ може аналізувати кредитні історії, фінансові заяви та інші дані клієнтів і надавати точну оцінку кредитоспроможності. Це дає змогу кредиторам точніше визначати, кому надати кредит, а кому – ні.
7. Страховий андеррайтинг
ШІ може аналізувати запропоновані для страхування ризики (робити андеррайтинг). Для цього він оцінює такі фактори, як демографія, медичні записи, історію водіння та інше. Це може сприяти зниженню шахрайства на страховому ринку.
Як приклад, іншуртех-компанія Lemonade працює зі штучним інтелектом, щоб оцінювати претензії та укладати страхові поліси.