Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 2025

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»5 причин не боятися ШІ: в банкінгу та інших сферах

    5 причин не боятися ШІ: в банкінгу та інших сферах

    5 Серпня 2025
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Олександр Драгін, CIO Sense Bank

    За прогнозами ООН до 2033 року ринкова вартість штучного інтелекту досягне 4,8 трильйона доларів, що дозволить технології стати рушійною силою цифрової трансформації. При цьому доступ до інфраструктури та експертизи в галузі штучного інтелекту залишиться зосередженим у кількох країнах, переважно в США та Китаї. Тож ООН застерігає від появи технологічного розриву, а ще – скорочення робочих місць серед людей, відсутності правового врегулювання роботи з ШІ у багатьох країнах світу.

    Прогноз авторитетної організації звучить стурбовано, але стримано. На відміну від сценарію розвитку ШІ від некомерційного AI Futures Project. Ці хлопці вважають, що до 2027 року штучний інтелект диктуватиме майбутнє людству: обманюватиме уряди, підпорядкує армію роботів й розпочне захоплення галактики…

    Направду, яким буде цифрове життя за кілька років прогнозувати можна, але без позиції істини в останній інстанції, бо ми, особливо в Україні, живемо у надто турбулентний час, щоб бути у чомусь впевненими. Тому головним залишається те, що ми можемо робити зараз, щоб надавати кращий сервіс, бути ближчими до потреб клієнтів, захищати дані тощо. Далі – про причини не боятися ШІ, бо прогрес не любить слабкодухих.

    1. ШІ – корисний інструмент

    Попри страхи щодо неконтрольованості моделей, більшість рішень на базі ШІ – це вузькоспеціалізовані системи, налаштовані на чіткі функції: класифікацію даних, виявлення шахрайств, обробку запитів. Їхня ефективність напряму залежить від того, як і ким вони налаштовані. Як із хірургічним скальпелем – не інструмент винен у можливих пораненнях. Так само і з ШІ: він може підвищити якість обслуговування, пришвидшити операції, зменшити ризики, якщо його застосовують обачно й відповідально.

    2. Перерозподіл робочих місць і апскіллінг

    У короткостроковій перспективі до того людські професійні функції справді можуть автоматизуватися. Але водночас зростатиме попит на нові ролі: аналітиків даних, тренерів моделей, спеціалістів з етики ШІ. За оцінками експертів, попит на фахівців, які розуміють як бізнес, так і технології, зростатиме в геометричній прогресії. Тож це може бути простором не для звільнень, а професійної переорієнтації.

    3. Дані можна захищати й використовувати одночасно

    Одне з важливих рішень, що допомагає розв’язати конфлікт між конфіденційністю і доступністю даних – це синтетичні дані. Їх створюють за допомогою алгоритмів, які моделюють реальні патерни без копіювання особистої інформації. Це особливо цінно для банкінгу в плані тренування моделей без розкриття жодного реального рахунку клієнта.

    4. Контроль над ШІ цілком реальний

    Так, банківський сектор завжди буде обережним. Та навіть за цієї обережності ШІ уже виконує критично важливі функції: від протидії шахрайству до кастомізації клієнтського досвіду. Основні ризики, які описують зокрема експерти з ШІ однієї з найбільших у світі юридичних компаній Dentons – це непрозорість алгоритмів (black-box effect), складність контролю за їхнім навчанням, регуляторна невизначеність. Але і на це вже є відповідь: аудит моделей, explainable AI, інституційна політика етичного впровадження.

    5. Прогрес іде швидше за страх

    За даними американської консалтингової групи CCG Catalyst, топменеджери банківської галузі вважають штучний інтелект, цифрову валюту та BaaS (banking as a service) трьома головними технологічними інноваціями, які змінять ландшафт фінансових установ у наступне десятиліття. Експерти прогнозують, що у світі до 2020 року 70% банківських процесів міститимуть елементи ШІ. Водночас нині лише 15% установ мають чітку стратегію з управління ризиками, пов’язаними з ШІ.

    Це не причина зупинятися, а виклик, що мотивує працювати на випередження: формувати політики, навчати команди, тестувати рішення, щоб не боятися ШІ, а використовувати як конкурентну перевагу.

    Технології
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяУкраїнський eCommerce виріс на 23% у першому півріччі
    Наступна стаття єОселя: Полтавщина приєдналася до програм підтримки ветеранів

    Схожі статті

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025

    НБУ анонсував запуск інноваційного хабу для фінсектору у 2026 році

    3 Листопада 2025

    Білл Гейтс прогнозує, що штучний інтелект скоротить робочий тиждень до 2 днів

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 202502 Хв читання

    В Україні запустили платформу GovTech Ocean, що зібрала в одному місці інформацію про понад 250…

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025

    Revolut блокує рахунки російських клієнтів

    3 Листопада 2025
    Останні по темі

    В Україні запустили базу даних про понад 250 держсервісів – GovTech Ocean

    3 Листопада 2025

    Fitch підтвердило кредитні рейтинги Ощадбанку, Укрексімбанку та Сенс Банку

    3 Листопада 2025

    “Київстар” тестуватиме Starlink Direct to Cell по всій Україні

    3 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту