Від початку повномасштабної війни 47% українців скоротили свої витрати на основні категорії споживання. Про це свідчать дані дослідження Gradus Research «Споживчий прагматизм: як війна змінила наше споживання», проведеного у співпраці з Vogue Ukraine, пише Forbes-Україна.
85% опитаних намагаються підтримувати свій емоційний стан і дозволяють собі дрібні приємності. Найактивніше це проявляється серед людей віком 25–34 років, а респонденти 45–55 та 55+ частіше відмовляються від некритичних витрат.
82% користувачів зазначили, що уникають зайвого, але не позбавляють себе важливих задоволень. 77% купують менше, але якісніші речі. 76% інвестують у здоров’я.
Українці також витрачають кошти на емоційну підтримку (59%) та розвиток — навчання або подорожі (52%). Найважливішою статтею витрат залишається здоров’я та медичні послуги — їх назвали пріоритетними 70% учасників опитування.
Жінки виявилися менш схильними до економії: 61% не скорочують витрати на важливі для себе категорії, проти 47% чоловіків. До того ж 70% жінок купують товари для емоційного комфорту, тоді як серед чоловіків таких — 50%.
Зауважимо – за даними дослідження digital-маркетингової агенції Inweb, 44% громадян планують витратити на подарунки та святкові покупки близько чверті свого місячного доходу. Водночас на необхідні витрати українці щомісяця спрямовують у середньому 77% бюджету.

